Är väl 19mm på de där, eller?Klurig fråga: Tycker ofta man ser den här 38 mm boetten på s.k "skin divers" från 60- och 70-talet, 20 mm bandhornsbredd. Vet någon om det finns några etablerade ändlänkar som passar den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väl 19mm på de där, eller?Klurig fråga: Tycker ofta man ser den här 38 mm boetten på s.k "skin divers" från 60- och 70-talet, 20 mm bandhornsbredd. Vet någon om det finns några etablerade ändlänkar som passar den?
Kan du trycka ner plåtvipparmen igen på bild 2? Sedan trycka ner bandet under hälla nr två.
Mitt fick jag av med rakblad, var iofs inte samma borgelboett.Har en Movado ute till försäljning och har fått frågor om bild på verket. Är ett "Anti-dust"-lock efter jag fått upp boettlocket. Skall det gå att öppna det med? Lyckas inte få in någon kniv däremellan.... Har inte någon bra boettkniv eller stabilt rakblad heller.
Läste 20 någonstans men 19 kan säkert stämma, gör der ju inte troligare att det skulle finnas passande länkar.Är väl 19mm på de där, eller?
Kan du trycka ner plåtvipparmen igen på bild 2? Sedan trycka ner bandet under hälla nr två.
Haha, ja, bra att det kom upp, jag är lika inkompetent! jag har några såna och har heller inte listat ut det!
Har ett org tropic jag använder året runt utan några problem, har gjort det nu i några år, har funkat bra än så längeHur är det med att använda vintage Tropic-band på vintern? Förstår att det rent estetiskt sett är helt klart mer vår/sommar, men det är det bästa alternativen jag har får några dykare jag har just nu och jag undrar om det är "farligt" för gummit att använda dom när det är kallt ute. Tack så mycket för svar!
Tyvärr, jag har också letat. Vad är det för klocka? Bild?Vet någon om man jan datera Alpina klockor till ett viss årtal genom dess serienummer? Håller på att söka efter en tabell, men har inte hittat någon än. Tack på förhand!
Jag tackar ändå för svar! Här är den:Tyvärr, jag har också letat. Vad är det för klocka? Bild?
Kan mycket väl vara så de saknas. Är ingen vintage kille jag lägger till de och finns intresse kan såklart fler bilder skickas.Saknas det en glasring på Bellmatic? Det kanske borde framgå i texten? I synnerhet när det är så lågupplösta bilder.
Ping @Jesper1993Säljes/Bytes - Seiko Bell-Matic / Fleurier / Citizen
Dags att avyttra 3 klockor som aldrig används. Har inte så mycket info om dem själv men de jag vet kommer här. först ut: Seiko 4006-6010: klockan startar och går och även larmfunktionen. Datum funktionen funkar men Dag verkar hängt sig. Kommer på Nato enligt bild. Pris:1400kr Fleureir Junior...klocksnack.se
* Glasringen saknas. Alltså bezeln runt glaset och den kan ju saknas på en modernare klocka oxå eller? Är ingen modernkille iofs!Kan mycket väl vara så de saknas. Är ingen vintage kille jag lägger till de och finns intresse kan såklart fler bilder skickas.
Haha jo så är de ju dock olika bör man googlat så jag vet inte vad den ska ha eller inte ska. I vilket fall som är den i behov av lite kärlek* Glasringen saknas. Alltså bezeln runt glaset och den kan ju saknas på en modernare klocka oxå eller? Är ingen modernkille iofs!
Jag hänger inte med riktigt. Menar du att det är oklart om den saknar en del av boetten eller inte?Haha jo så är de ju dock olika bör man googlat så jag vet inte vad den ska ha eller inte ska. I vilket fall som är den i behov av lite kärlek
Nej jag var otydlig. Min första Bell-matic och haft den i handen 2-3 gånger bara så faktiskt inte tänkt på glasringen saknas. Bara kollat så den startarJag hänger inte med riktigt. Menar du att det är oklart om den saknar en del av boetten eller inte?
Du kanske borde ändra annonstexten från det något otydliga "Ingen halsring" till "glasringen saknas" eller liknande då?Nej jag var otydlig. Min första Bell-matic och haft den i handen 2-3 gånger bara så faktiskt inte tänkt på glasringen saknas. Bara kollat så den startar
Någon kunnig som kan se vad det här är för verk ursprungligen?
Märkningar: SU, Suter, SU-1886.
Centrumsekund samt dag- datumfunktion.
Ser ut att även stå någonting under balansen, va?
Slå en flukt med lupp så lär det stå någon mer googlingsbar beteckning där.
EDIT
Känner dessvärre inte igen verket på rak arm.
Nu blir det lite OT, men jag håller fan med.Har dessvärre ingen lupp. Eftersom kameran i nya IPhone 13 Pro är skräp, (köp inte vad ni än gör om någon är ute efter en riktigt bra mobilkamera ), så är det här så bra jag kan få till det då mobilen tycker att den ska byta fokus till bänkskivan trots att jag fixerat fokus på urverket
För att avsluta OT: Googlar så hittar man en del om bilder med iphone 13. tl;dr: Apple verkar ha f*at upp med s.k. "AI" som hjälpsamt försöker välja lins (och eventuellt HDR-läge?) automatiskt under vissa förhållanden, utan att be om lov. (Fortsatt diskussion ska kanske föras här: Lifestyle-Kameror-och-fotografering. )Nu blir det lite OT, men jag håller fan med.
Såg sinnessjukt bra bilder som någon hävdade var från en 13, men mina bilder ser ut som om de körts tre varv i ett artistiskt filter i Photoshop.
Tycker att jag fick till bättre bilder med min 11:a.
Nåväl.
Verket verkar hur som helst vara ett AS 1886.
Har dessvärre ingen lupp. Eftersom kameran i nya IPhone 13 Pro är skräp, (köp inte vad ni än gör om någon är ute efter en riktigt bra mobilkamera ), så är det här så bra jag kan få till det då mobilen tycker att den ska byta fokus till bänkskivan trots att jag fixerat fokus på urverket
I brist på annat skulle jag dra till med Bauhaus, men finns säkert någon mer korrekt benämningHalloj! Min fråga lyder: finns det något namn för sådana här siffror? Tycker om looken och vill gärna veta mer. Tack på förhand!
Det är ändå en bra beskrivning, haft något sånt på tippen av tungan i några dagar nu men du tog ordet ur mun på mig. Tackar!I brist på annat skulle jag dra till med Bauhaus, men finns säkert någon mer korrekt benämning