Skoj, GrattisDå har man körkort! Firar med kaka
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skoj, GrattisDå har man körkort! Firar med kaka
![]()
Tack! Så jäkla härligtSkoj, Grattis
Stort grattis! Ta det lugnt på vägarna, lätt att tro att man är självaste Rossi i början.Då har man körkort! Firar med kaka
![]()
Tack! Det ska jag. Kommer ta det lugnt o köra med huvudetStort grattis! Ta det lugnt på vägarna, lätt att tro att man är självaste Rossi i början.![]()
GrattisDå har man körkort! Firar med kaka
![]()
Kan rekommendera att gå en kurs eller tre med SMC så man lär sig att köraStort grattis! Ta det lugnt på vägarna, lätt att tro att man är självaste Rossi i början.![]()
Det är tanken!Kan rekommendera att gå en kurs eller tre med SMC så man lär sig att köra![]()
Från dagens övningstur med farsan. Det blev en rätt rejäl sväng. Riktigt roligt!
![]()
Tack! Kul, det är charmiga hojar helt klart. Detta är en -83a. Är positivt överraskad faktiskt - hade trott att den skulle kännas äldre än vad den faktiskt görHärlig hoj! Övningskörde själv på en likadan fast 250 (Honda CB250N "Super Dream", -82a). Ingen raket direkt men den gjorde sitt jobb![]()
Stort grattis!Då har man körkort! Firar med kaka
![]()
Najs, stort grattis!Då har man körkort! Firar med kaka
![]()
Körde upp på en sån. Hade själv en CB125K3 men den gick för fort genom konerna på tomgång så jag fick låna en körskolehoj. Fan vad man var smal back in the days.Tack! Kul, det är charmiga hojar helt klart. Detta är en -83a. Är positivt överraskad faktiskt - hade trott att den skulle kännas äldre än vad den faktiskt gör![]()
Och grattis så klart!Körde upp på en sån. Hade själv en CB125K3 men den gick för fort genom konerna på tomgång så jag fick låna en körskolehoj. Fan vad man var smal back in the days.
Tack! Dom är snygga dom där gamla 125orna!Och grattis så klart!
Det gör du rätt i! Knix-kurserna är sjukt roliga och där behöver man inte så många kusar för att ha kul.Tack! Dom är snygga dom där gamla 125orna!
Lutar åt att jag kör Knix på Klippan på söndag. Finns många platser kvar om någon är sugen!
Kan tänka mig det. Ser ut som att det eventuellt kan bli regn dock men får hoppas att det inte blir det. Vore riktigt kul!Det gör du rätt i! Knix-kurserna är sjukt roliga och där behöver man inte så många kusar för att ha kul.
Kör gärna även om det regnar. Många är rädda för greppet när det är blött men det finns inget bättre och säkrare sätt att utforska det än på bana.Kan tänka mig det. Ser ut som att det eventuellt kan bli regn dock men får hoppas att det inte blir det. Vore riktigt kul!![]()
Ja visst är det så, mest av bekvämlighetsskäl jag drar mig för det plus att hojen blir så jävla skitig..Kör gärna även om det regnar. Många är rädda för greppet när det är blött men det finns inget bättre och säkrare sätt att utforska det än på bana.
På regndäck kan man i princip gasa och bromsa lika hårt när hojen är upprät som du kan med slicks. Det luriga blir att bromsa med för mycket nedlägg.Jag är ju ingen banräv, men min erfarenhet är att man i regn även på vanlig väg med relativt vanliga däck kan köra mycket fortare än man tror...
Vilket man så klart inte ska pusha, men man kan -och ska- slappna av litet och styra bara.
Grattis till kortet!Helvete vad skönt, klarade uppkörningen igår! Nervigt i och med att sista uppkörningsmöjligheten hade varit om två veckor...
Grattis!Helvete vad skönt, klarade uppkörningen igår! Nervigt i och med att sista uppkörningsmöjligheten hade varit om två veckor...
GrattisHelvete vad skönt, klarade uppkörningen igår! Nervigt i och med att sista uppkörningsmöjligheten hade varit om två veckor...
Stort grattis!Helvete vad skönt, klarade uppkörningen igår! Nervigt i och med att sista uppkörningsmöjligheten hade varit om två veckor...
Grattis till kortet och hojen! Hur upplever du lillpilen? Har inte testad någon själv men tycker den har ett kaxigt utseende.Fick kortet för 2v sedan! Hade uppkörningen på morgonen och sedan bar det av till affären för att hämta ut den lilla pilen! Var hyfsat nervös när försäljaren smsade precis innan lågfartsdelen och frågade om jag skulle komma och hämta ut hojen idag... jag svarade ja och det gick som tur var bra
![]()
![]()
Jag kör med:Någon som kan rekommendera en mobilhållare att sätta på styret?![]()
Tack! Det får jag definitivt fundera påJag kör med:
https://www.monteraallt.nu/rap-hol-un7b-201u + https://www.monteraallt.nu/ram-b-408-112-15u just nu. Sitter grymt stabilt och bra även efter att jag välte satt telefonen kvar
Finns mängder av andra sätt att montera om man inte vill ha på styret från dem, typ https://www.monteraallt.nu/ram-b-367 plus olika längder på armarna.