En typisk ”längta tills säsongen startar” fråga.
Vad kör ni för skor för olika ändamål?
Jag håller på att bygga min MC-sko garderob och tar gärna emot tips på vad jag bör skaffa eller undvika.
Har idag endast ett par ventilerade ”sport lågskor”.
![]()
Inser att dessa är superbra när jag ska åka längre sträckor under varma dagar. Men skosnören gör att dessa blir bökiga att pendla korta sträckor med.
Nu sitter jag och överväger om jag ska köpa ett par ”Mc sneakers” eller ”mc snygg-kängor” för att använda till och från jobbet och på lite mer kalla dagar.
Har ni några tips på fabrikat och modeller? Eller framförallt, har ni avrådan från något?
De jag tittar på just nu.
![]()
![]()
Jag har 3 par. Ett par Sidi Adventure 2 i Gore-Tex som är asbra till all längre åka. Ett par John Doe som jag använder för korta rundor eller jobb-åka, samt ett par Forma som tål vatten men som jag knappt använt. Om du har strl 45 så kan du få köpa mina Forma billigt.
![Grinning face with big eyes :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
Tycker Rev-it, Falco och John Doe har en hel del snyggt. Prova i butik om du kan, tycker vissa ”skor” är väldigt mjuka, känns inte så säkert, exempelvis mina John Doe.