• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2079.jpeg

401 fick sig en statuscheck idag. Man måste ju köra minst en dag varje månad.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
För er som vill ha bra destinationer att resa till för att köra mc.

Gjorde precis turen Malaga - Ronda - Marbella med bil och drömmer om att kunna göra samma tur med mc.
Helt magiska vägar som tar en till löjligt höga höjder med underbara svängar!

Tog tyvärr inga bilder under körningen så ni får helt enkelt lita på att jag är en trovärdig snubbe med bra rekommendationer 😂
IMG_7856.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad blev det då? Gissar att du inte blev så full på en öl. 😉
Nej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.

IMG_1197.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nog är bakändans nya look värd 2000?

Fråga då, jag hade tänkt ta bort skylthållaren, borra fast skylten och sätta en minireflex direkt på. Har någon besiktningserfarenhet av sådan lösning?

39FB2D5A-DEC2-42D4-86BC-992B4E8A7726.jpeg
FA554266-275D-4762-B806-659A135D3D92.jpeg
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
Originalhållaren alltså... Why?
 

St Maxime

KS Explorers Club
Nej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.

IMG_1197.jpeg
Stort grattis!! Kul!
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Nej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.

IMG_1197.jpeg
Sjukt fin 👌
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Är ju tyvärr inte godkänt med blinkers i baklampan här. Blir böter och körförbud/besikting om polisen är på det humöret. :(
Lampan och blinkers är ju separerade. :)
Har man allt annat iordning så är det nog inte några bekymmer. Jag har NRC på min V4S och den har klarat sig igenom ett par stopp av ordningsmakten.
Är Ragge Blåljus på riktigt dåligt humör kan han väl sätta dit en på allt som inte är standardmonterat. tailtidy, små blinkers, större skorsten osv osv
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ju tyvärr inte godkänt med blinkers i baklampan här. Blir böter och körförbud/besikting om polisen är på det humöret. :(
IMG_2102.jpeg

Duke 990

Ska väl vara ett visst avstånd mellan blinkers. Fast tvärtom är väl OK? Alltså bakljus i blinkers. Det har KTM både som tillbehör och original på årets stora Duke-modeller.

Snabb googling:
”Fram ska det vara minst 24 centimeter mellan dina blinkers. Bak ska det vara minst 18 centimeter mellan dina blinkers.”
 
Senast ändrad:

RobinW

Cartier
2-Faktor
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
Köptes på CEC när jag köpte hojen. Fick den installerad på köpet.
https://www.rg-racing.com/browsetype/Tail_Tidies/KTM/790_Duke/LP0248BK/
Finns svensk återförsäljare men det tog lite tid

CEC glömde installera heatshielden på blinkersen men av någpn anledning blir den inte varm. Från början tänkte jag monteraa den, men jag ser inte ens små tecken på att plasten varit varm. Antingen kör jag som den gubbe jag är eller så vinklar Akra avgasflödet förbi.

Snyggare blir det men inte mycket lättare. Original är gjuten i glasarmerad nylon och tailtidyn verkar vara pulverlackad plåt....
 
Senast ändrad:

spruff

Omega
IMG_2102.jpeg

Duke 990

Ska väl vara ett visst avstånd mellan blinkers. Fast tvärtom är väl OK? Alltså bakljus i blinkers. Det har KTM både som tillbehör och original på årets stora Duke-modeller.

Snabb googling:
”Fram ska det vara minst 24 centimeter mellan dina blinkers. Bak ska det vara minst 18 centimeter mellan dina blinkers.”
Japp, det är 18cm som blir problem med dom flesta integrerade.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Köptes på CEC när jag köpte hojen. Fick den installerad på köpet.
https://www.rg-racing.com/browsetype/Tail_Tidies/KTM/790_Duke/LP0248BK/
Finns svensk återförsäljare men det tog lite tid

CEC glömde installera heatshielden på blinkersen men av någpn anledning blir den inte varm. Från början tänkte jag monteraa den, men jag ser inte ens små tecken på att plasten varit varm. Antingen kör jag som den gubbe jag är eller så vinklar Akra avgasflödet förbi.

Snyggare blir det men inte mycket lättare. Original är gjuten i glasarmerad nylon och tailtidyn verkar vara pulverlackad plåt....
Har satt r&g-grejer på en väldigt många hojar av olika märken. Alltid riktigt bra kvali. Ofta rätt så tunga tail tidys, men å andra sidan brukar de vara väldigt stabila.
 

Roddan

Omega
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
Jag kör med bageros modell på min 890
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
jag kör med bageros tailtidy funkar helt ok och har en liten skyddsmetall mot avgasröret
71654851486__52709C71-776F-4E2E-9B73-E69FB0673E9E.jpeg


Men snyggast är ju helt klar
Mnnthbx den går helt fri från avgasröret dock osäker på om den går igenom besiktningen med avseende på avståndet mellan blinker, blinkersen är CE märkta från rizoma
IMG_4510.jpeg
 
Topp