Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Du skrev speed så misstänkte 1200:an men var alltså 765? Hört mycket om att det behövs högre varv men blir säkert bra, köpt alla hojar utan att ha provkört innan.
Jag skrev knasigt. Den var rolig, framförallt höll den linjerna väldigt bra, Men som sagt, behövdes varvas rejält, jag trodde den skulle gå mer som en twin.
Den är grym, snabbt och stabilt chassi och riktigt bra bromsar. Riktigt fett ljud också med ett Racefit på
Tyckte faktiskt mer om den än nya Speed triplen. Då har jag en förkärlek till Speed triple.
De nya 765 motorerna körs ju hårt i Moto2 och låter fantastiskt när man hör dom live...
Triumphs tripplar är fina maskiner. Jag har haft en street triple 675, en riktig pärla. Det var den hojen som fick mig att fastna i mc-träsket på allvar.
Jag uppskattar mångsidigheten och den jämna gången man ofta får i 3- och fyrcylindriga motorer. Även om man har en 220 hk sporthoj kan man ligga och mysköra i 1500-4000 varv och ha en väldigt snäll maskin med mjuk gasrespons utan ryckig motorbroms. Vill man köra lite mer aktivt på gatan håller man sig kanske mellan 4- och 7000 varv, där motorn börjar vakna. Sen har man "insane mode" över 9000 varv.
3 motorer i en. Men man måste ju använda spaken vid vänsterfoten.
En twin är ju mer som en diselturbo i en bil. Gött mos direkt från låga varv, men sen händer ingenting. Tycker man tröttnar väldigt snabbt på den motorkaraktären.
Tack så mycket Blev en runda på 13mil idag. Jag gillar den skarpt!
Fantastisk QS upp & ner ( inte haft innan )
Tycker den är lättkörd och rolig. Behöver varvas när man väl ska köra på men det gillar jag. Den känns stabil på vägen, bra dämpare och tror det kommer vara kanonkul hoj att köra på bana.
Största skillnaderna jag kommer på så här direkt är väl hur motorn beter sig och "smidigheten" eller vad man ska säga. Är en lite mindre, lättare motorcykel och det känns tycker jag. Mycket smalare över tanken mot z900 som är rätt bred där. Sen gillar jag att sitthöjden är högre på denna. En riktigt rolig hoj att köra enligt mig, åkte och log hela rundan idag
Får återkomma när jag kört lite mer. Några vändor till innan vintern bör man kunna få till hoppas jag
@Norp Kan tänka mig att den upplevs som lätt jämfört mot Kawan. Är väl skillnad på vrid också?
Vilken bana körde ni? Jag trodde säsongen nästan var helt slut...
@Norp Kan tänka mig att den upplevs som lätt jämfört mot Kawan. Är väl skillnad på vrid också?
Vilken bana körde ni? Jag trodde säsongen nästan var helt slut...
Ja absolut! Nej ingen bankörning idag inte, jag skrev "tror det kommer vara kanonkul hoj att köra på bana" Den säsongen är nog som du säger nästan helt slut tyvärr.
Inte långt kvar nu på säsongen... Om man gillar värme och sol iallafall vilket jag gör..
Har ni några projekt för vintern som ni vill dela med er av?
Själv hobby-demonterar jag polarens hoj... Och lär mig hur min ser ut inuti..
Och funderar på om jag ska lägga de 8-9 månaderna på att installera helsystem på min hoj...
Ducati behöver en dag för det. Jag borde klara det på 8 månader kanske
Inte långt kvar nu på säsongen... Om man gillar värme och sol iallafall vilket jag gör..
Har ni några projekt för vintern som ni vill dela med er av?
Själv hobby-demonterar jag polarens hoj... Och lär mig hur min ser ut inuti..
Och funderar på om jag ska lägga de 8-9 månaderna på att installera helsystem på min hoj...
Ducati behöver en dag för det. Jag borde klara det på 8 månader kanske
Precis hemkommen de vart en lång dag..
Min lille grabb planerar ju ta lätt MC kort till våren...
Så tänkte kunde vara kul åka lite med honom! Så de vart ett inköp idag
Så de vart en 1981 års gammal Honda i riktigt gott skick och kan med lite
puts och pyssel bli på riktigt trevlig.. Ändå besiktad för alltid och i riktigt ok skick.
Felfri allt fungerar, och med såväl nya däck som kedja och drev.
Lagom slö och en lätt lufsa runt hoj för mig om jag får säja de själv.
Tycker jag fick mycket hoj för liten slant och bra nöjd över köpet...
Det blev 25 mil idag men det märks att kylan tilltar. 23 mil ensam, 2 mil med 2 andra. Roligt! Skön höstdag! Jag försökte hålla jämna steg med en Triumph Sprint men jag hade inte en chans!
Precis hemkommen de vart en lång dag..
Min lille grabb planerar ju ta lätt MC kort till våren...
Så tänkte kunde vara kul åka lite med honom! Så de vart ett inköp idag
Så de vart en 1981 års gammal Honda i riktigt gott skick och kan med lite
puts och pyssel bli på riktigt trevlig.. Ändå besiktad för alltid och i riktigt ok skick.
Felfri allt fungerar, och med såväl nya däck som kedja och drev.
Lagom slö och en lätt lufsa runt hoj för mig om jag får säja de själv.
Tycker jag fick mycket hoj för liten slant och bra nöjd över köpet...