• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Urkul

Cartier
Ja de försvann fort som tusan, efter att jag provkört en GT tog det ca: två veckor innan jag bestämt mig, på de 2 veckorna såldes det slut på de flesta ställen.
Då fick det bli den här lit mer ovanliga "Factory Custom" varianten 😶
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ja de försvann fort som tusan, efter att jag provkört en GT tog det ca: två veckor innan jag bestämt mig, på de 2 veckorna såldes det slut på de flesta ställen.
Då fick det bli den här lit mer ovanliga "Factory Custom" varianten 😶
Där gjorde du rätt val må jag säga🙂 FCn ser betydligt trevligare ut med sina options jämfört med GTn.
 

HM80

Cartier
Tvättad och redo inför vintern - ses på andra sidan...:grumpy:
15BA75D8-1DD4-439D-8FE4-DE4E825AA5AC.jpeg

Sjukt fin och om jag inte mins fel så har denna modell/år börjat öka i värde :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nån som har en idé vad som kan orsaka "skorrande" bromsar? Det är alltså inget ljud utan det känns som vibrationer ii bromshandtaget. Skivorna ser vettiga ut och är inte ojämna vad som kan ses. Jag har luftat bromsarna. Är väl bara beläggen kvar? Dessa har gott om material kvar (typ 50%) men okänd ålder. Är det nåt som åldras av sig själv?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Krokiga skivor, hjullager?
Om du lyfter upp framdäcket o snurrar på hjulet samtidigt som du bromsar försiktigt, ligger bromsen på hela vägen runt eller tar den på vissa ställen bara?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Krokiga skivor, hjullager?
Om du lyfter upp framdäcket o snurrar på hjulet samtidigt som du bromsar försiktigt, ligger bromsen på hela vägen runt eller tar den på vissa ställen bara?
Det är inte vibrationer riktigt utan en ”skrapig” känsla. Som att bromsbeläggen är stenhårda. Ska försöka lyfta framhjulet men det är ju inte skitlätt själv.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Tvättade av hojen och pluggade i underhållsladdaren i eftermiddags. Antar att säsongen är över nu, nära 400 mil är jag nöjd med nu när det finns småbarn hemma.

I vinter blir det service, lite kosmetika från bukten och en större rengöring av kedja och runt drivpaketet. Längtar redan till vår.

20201024_180816.jpg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Tvättade av hojen och pluggade i underhållsladdaren i eftermiddags. Antar att säsongen är över nu, nära 400 mil är jag nöjd med nu när det finns småbarn hemma.

I vinter blir det service, lite kosmetika från bukten och en större rengöring av kedja och runt drivpaketet. Längtar redan till vår.

20201024_180816.jpg
Mt09 - grym hoj
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den stora Bagger-frossan svepte över mig för någon månad sedan och jag lade ut min Street bob på Blocket.
Testade hojen nedan uppe i Järvsö. 131 kubiktum och öhlinare både bak och fram. Den gick bra och var riktigt skoj.
När jag kom tillbaka från provturen var man ju ännu lite mer biten.
IMG_3876.jpg



Min hoj skulle ju säljas för att finansiera Bagger-köpet. Några intressenter fanns det och en av dem ville att jag skulle starta upp den och skicka över en film.
Sagt och gjort! Jag rullade ut moppen och fick för första gången se den i dagsljus efter att jag monterat det nya styret.
- Hmm.... Ser ju ganska bra ut. Jag tar en liten tur för att känna hur öhlinarna fram känns.
Efter den lilla iskalla turen var jag nyförälskad och har nu tagit bort annonsen.
Det blir minst ett år till med Street bob!

IMG_4040.jpg


IMG_4045.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
det där känner man igen ena dagen tvärsäker på att man måste byta hoj och nästa dag tvärtom.
Den stora Bagger-frossan svepte över mig för någon månad sedan och jag lade ut min Street bob på Blocket.
Testade hojen nedan uppe i Järvsö. 131 kubiktum och öhlinare både bak och fram. Den gick bra och var riktigt skoj.
När jag kom tillbaka från provturen var man ju ännu lite mer biten.
IMG_3876.jpg



Min hoj skulle ju säljas för att finansiera Bagger-köpet. Några intressenter fanns det och en av dem ville att jag skulle starta upp den och skicka över en film.
Sagt och gjort! Jag rullade ut moppen och fick för första gången se den i dagsljus efter att jag monterat det nya styret.
- Hmm.... Ser ju ganska bra ut. Jag tar en liten tur för att känna hur öhlinarna fram känns.
Efter den lilla iskalla turen var jag nyförälskad och har nu tagit bort annonsen.
Det blir minst ett år till med Street bob!

IMG_4040.jpg


IMG_4045.jpg
 
Topp