• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag trattade ju dit grovmönstrat på min ETV1000RR. Egentligen alldeles för stor att bröta rätt ut i skogen med, men den funkar helt ok på grus och skogsstigar iaf 😁
IMG_20220801_200441.jpg
Pirelli Scorpion som sitter på min hoj ska tydligen vara bra på både gata och grus.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson ,
Kan du mäta yttre hålet med skjutmått så kikar jag på vad jag har i garaget om något är tillräckligt litet?
En 8mm hylsa får plats på bredden men är för lång. Man behöver sådana korta hylsor med integrerad infästning som @Simon.x visade.
Dom bör definitivt gå att skyffla lite grus med.
Utan att ha kollat vad Pirelli säger så kan jag tänka mig att dom går som 60/40 eller 70/30-däck.. 🙂
Har för mig de säger 60/40. Däcken funkar bra på asfalt i alla fall, inga konstiga vinklar som är inväger när man lägger ner hojen.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tog mig ut och provkörde en Svartpil på CEC.
Riktigt imponerande pigg om man håller nålen norr om 6000rpm!
Räcker ju gott för att pendla med.

Nu måste man bara sätta sig vid det riktiga förhandligsbordet där hemma och se om man har råd med det man tvingas offra...
 

Simon.x

Rolex
En 8mm hylsa får plats på bredden men är för lång. Man behöver sådana korta hylsor med integrerad infästning som @Simon.x visade.

Har för mig de säger 60/40. Däcken funkar bra på asfalt i alla fall, inga konstiga vinklar som är inväger när man lägger ner hojen.
Hej om du tittar på videon på den som han har moddat tankväska mm så fixar denna med däcken. Framgår inte var det är för profil eller märke vad ja kan se ;)

//Simon
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog mig ut och provkörde en Svartpil på CEC.
Riktigt imponerande pigg om man håller nålen norr om 6000rpm!
Räcker ju gott för att pendla med.

Nu måste man bara sätta sig vid det riktiga förhandligsbordet där hemma och se om man har råd med det man tvingas offra...
Jag säger ju det! Jag var också skeptisk innan jag testade den.
Hej om du tittar på videon på den som han har moddat tankväska mm så fixar denna med däcken. Framgår inte var det är för profil eller märke vad ja kan se ;)

//Simon
Nej, han säger ju att han lämnade in den och att handlaren borrade ut bulten vilket tog flera timmar.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag säger ju det! Jag var också skeptisk innan jag testade den.

Nej, han säger ju att han lämnade in den och att handlaren borrade ut bulten vilket tog flera timmar.
Jävligt märkligt av Akra att göra en löstagbar insats som man monterar permanent.

Hur menar du att en 8mm hylsa är för lång?
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Appropå hojjar och nummerplåtar;
Träffade en cool dam på ett fik igår. Körde en moddad wildstar 1600 (tror jag).
Kika noggrant på motivlacken på tanken (design by barnbarnet) och texten på hjälmen.

Man blir inte äldre än man gör sig.

Om jag pallar att köra en sådan i hennes ålder så kommer jag dö nöjd!


B1C46BF6-3005-4B9A-936A-2D54E6939E83.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Appropå hojjar och nummerplåtar;
Träffade en cool dam på ett fik igår. Körde en moddad wildstar 1600 (tror jag).
Kika noggrant på motivlacken på tanken (design by barnbarnet) och texten på hjälmen.

Man blir inte äldre än man gör sig.

Om jag pallar att köra en sådan i hennes ålder så kommer jag dö nöjd!


B1C46BF6-3005-4B9A-936A-2D54E6939E83.jpeg
När Ducati lanserade Diavel lottades det ut en via Bike eller nått sånt. Vinnaren dök upp på en banträff och hade fått plåten BZB 666.
 

Simon.x

Rolex
Jag säger ju det! Jag var också skeptisk innan jag testade den.

Nej, han säger ju att han lämnade in den och att handlaren borrade ut bulten vilket tog flera timmar.
@yonsson

jag menade den andra videon ang Däck modeller om du ska byta däck profil denna gång med detta så är den borta.. se nedan:cigar:

Kom hit med den så fixar jag den ;)
Obs Detta ÄR den lilla lådan

Fint reg nr hehe

IMG_0489.JPG


//Simon
 

Simon.x

Rolex
Appropå hojjar och nummerplåtar;
Träffade en cool dam på ett fik igår. Körde en moddad wildstar 1600 (tror jag).
Kika noggrant på motivlacken på tanken (design by barnbarnet) och texten på hjälmen.

Man blir inte äldre än man gör sig.

Om jag pallar att köra en sådan i hennes ålder så kommer jag dö nöjd!


B1C46BF6-3005-4B9A-936A-2D54E6939E83.jpeg
IKEA RÅTTA :cigar:

//Simon
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Såg en sjukt cool svartpilen med en svartklädd kille iförd Fox-tröja som utövade "kreativ" filkörning fram till rödljuset vid fotbollsplan alldeles nyss.
Undras vem det kan varit?

;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Kör du fortfarande?

83B53697-F3FB-4DD0-99B0-665C43304B5E.jpeg

För övrigt - Dagens modd.

Kör och kör…aldrig ägt så många hojar och kört så få mil.

Blev faktiskt en Yonsson-pleaser i somras. Ska försöka få till lite roligt stuk på den framöver (smygstartat med det vanliga).
F630B12E-E166-4D85-AD6F-CFA5B3561844.jpeg


Denna köptes för något år sedan. Tillbaka till framtiden-kult. Besiktningsbefriad 🤤

3B8EF34F-24B3-4A6A-9ACB-DBF9E26FF213.jpeg


Sen åbäket som hängt med sen 2015.

D5FA3E16-D648-406C-9265-35606D0FA8B2.jpeg


Flytt till Skåne på agendan så hoppas på längre säsong och roligare vägar.

Själv?
 
Topp