Mr.Carrera
Basic
Riktigt bra! När slutade man sälja den i Sverige?
Mig veterligen har man inte slutat sälja dem än. Däremot rycktas det om att den kommer ersättas med CB1000 hornet till 2024. Men det får framtiden utvisa
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra! När slutade man sälja den i Sverige?
Nja, I Sverige tror jag inte de sålts sen 21-22 va? Är inte med på Hondas sida dessutomMig veterligen har man inte slutat sälja dem än. Däremot rycktas det om att den kommer ersättas med CB1000 hornet till 2024. Men det får framtiden utvisa![]()
Nja, I Sverige tror jag inte de sålts sen 21-22 va? Är inte med på Hondas sida dessutom
Grussäsongen har inte börjat än. Över 15 grader = plastraket.
Min grussprättare i november förra året, sålde den i våras. Sugen på att testa en 701 enduro i höst.![]()
Nej, det var inget jag märkte av. Men fjädringen är väldigt mjuk, så kanske om man kör med mycket packning utan att spänna upp fjädern på bakdämparen?Gillar de nyare Africa twinarna men förstått att det har problem med att de vobblar lätt vid hastigheter 70-80 som verkar beror på däckval och stötdämpare. Var det någonting du upplevde?
Ni som kör Knox urbane PRO jackor, vad har ni för plagg över när det börjar bli lite kallare?
Är det någon här som kör Knox 3 i 1 jacka?![]()
Tack för tips!Alltid underställ under västen, oavsett väder.
Blir det lite kyligare växlar jag över till underställ i ull och Rukka renwer softshell över knox västen.
Sen har man möjlighet att slänga över en mc-jacka, men då har jag hunnit ge upp säsongen
![]()
Rukka Renwer Fleecejacka Svart
Rukka Renwer Fleecejacka Svart Renwer är en mysig, stickad fleecejacka i tre skikt. Fleecejackan har dessutom vindtätt membran samtidigt som den är andningsaktiv. Specifikationer: Material: fleece Vindtätt membran Tre fickor Hög krage Rukka logo på bröstet Rukka bokstäver på ryggenbiketrollhattan.se
Tack för tips!
Är softshell jackor generellt vindtäta eller är det just MC softshell?
Inga problem för en g-shock i alla fall.23 mil i ihållande regn pallade inte regnstället med..
Den fick 23 mil tvätt kan man sägaInga problem för en g-shock i alla fall.![]()
Kommer 2022 modellen göra dig nöjdare med hojen och lyckligare överlag?Behöver lite hjälp med hur jag ska tänka gällande detta:
Jag har idag en Tuono -20 som jag är otroligt nöjd med.
Men jag har börjat snegla på en helt ny istället. Egentligen en dum idé eftersom den nästan är identisk med min. Förutom lite större display, annan sving, lite designskillnad och en uppdaterad mjukvara för Öhlins-dämparna. De har också tagit bort kolfiber och ersatt med plast. Och priset har gått upp rejält.
Men det finns några nya 2022 till salu ca 40k billigare än -23. Nu kör dom kampanj så man får en Akra på köpet för 230.
2022-modellen med Akra går på ca 200.
Men nu till det svåra, oftast lever de olika modellerna ca 2 år. Nu har denna varit samma i tre år. Så det borde komma en uppdaterad variant på mässorna i vinter.
Men ingen vet något om detta.
Jag killgissar lite att dom kanske gör den starkare, för att vara likvärdiga Ducati Steeetfighter v4 med +200 hästar och BMW S1000R med +200.
Aprilia har ju 215 hästar i RSV4 och kan nog enkelt sätta i den i Tuono.
Men då lär den inte klassas som touring längre och blir sinnessjukt dyr att försäkra.
Hur skulle ni göra?
Tog ni Lindomevägen ut? Fin väg bland sjöarnaTvå dagar gamla bilder från liten tur mot Hällingsjö. I brist på mc körande polare fick jag ta med med mig en bilförare i så liten bil som möjligt
![]()
![]()
![]()
Samt tankmätare på de nya..Behöver lite hjälp med hur jag ska tänka gällande detta:
Men jag har börjat snegla på en helt ny istället. Egentligen en dum idé eftersom den nästan är identisk med min. Förutom lite större display, annan sving, lite designskillnad och en uppdaterad mjukvara för Öhlins-dämparna. De har också tagit bort kolfiber och ersatt med plast. Och priset har gått upp rejält.
Men det finns några nya 2022 till salu ca 40k billigare än -23. Nu kör dom kampanj så man får en Akra på köpet för 230.
Men nu till det svåra, oftast lever de olika modellerna ca 2 år. Nu har denna varit samma i tre år. Så det borde komma en uppdaterad variant på mässorna i vinter.
Jag killgissar lite att dom kanske gör den starkare, för att vara likvärdiga Ducati Steeetfighter v4 med +200 hästar och BMW S1000R med +200.
Men då lär den inte klassas som touring längre och blir sinnessjukt dyr att försäkra.
Hur skulle ni göra?
Ja det är sjukt vad priserna har gått upp från förra året på Aprilia.Behöver lite hjälp med hur jag ska tänka gällande detta:
Hur skulle ni göra?
Jajjamän, riktigt fin väg!Tog ni Lindomevägen ut? Fin väg bland sjöarna![]()
Låter vettigt!Jajjamän, riktigt fin väg!
Vi åkte dock lite för sent (vid 21) så vissa av sträckorna var fulla av rådjur så vågade inte riktigt gasa på fullt ut. Tar de säkra före det osäkra![]()
Johans MC, Ahlqvist, CEC Motorcycles och Probike är ett par att kolla in.Någon som har tips på bra MC handlare i GBG-området (Falkenberg-Kungälv typ) som har bra med lagerhojar och gärna av olika fabrikat? är i rappet att börja med MC kort och tänkte ta en runda för att börja kika på potentiellt intressanta![]()
Grymt tackar!Johans MC, Ahlqvist, CEC Motorcycles och Probike är ett par att kolla in.
Ett tips är att läsa igenom kapitel på ikorkortmc.seÖvningskörningen går framåt, känner mig trygg i trafik och var ute och körde landsväg igår. Tänker mycket på spårval men det känns som att det oftast är sunt förnuft.
Undrar dock, vid skymda kurvor känns det rimligare att hålla lite höger i körfältet snarare än att gå ut mot mittlinjen för att försöka skapa sikt (vid höger kurva). Vänsterkurvor är ju smidigare att hålla ut höger och ligga kvar där eller gå in mot mitten vid möte. Annars ligger jag mitt i körfältet hela tiden.
Öppna kurvor ska jag köra så raka som möjligt och då alltså skära - Ska jag strunta i att skapa sikt i skymda högerkurvor?
Lågfarten svårare även om jag klarar den 2 på 10 försök. Börjar tro att min hoj har för liten svängradie, en Suzuki 650SVX. Skulle nog haft en vanlig 650SV...
Hayabusa!Någon som kan gissa vad jag köpt idag
![]()
Korrekt! Du kan din japanskaHayabusa!