Gick igång på idén om Speed Twin 1200 och såg denna på nätet. Ringer några varningsklockor? Börjar ngt dyrt närma sig i och med de 3.000 milen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min gissning är typ lika mycket.Sant. Det är billigare också!
Byttes samtidigt som de orangea reflexerna.
![]()
![]()
Edit: när jag bytte var jag orolig att gå från 10Ah till 3Ah skulle vara en dålig idé, men jag har inte märkt några problem alls.
Edit 2:
Undrar vad ett på 2Ah väger? Noco NLP5 väger typ 600gram (de räknar in jättetunga mässingsanslutningar man inte behöver…
Storleken är mindre och typ 3-400 gram lättare enligt specMin gissning är typ lika mycket.
Mest troligt är det lika många celler, fast billigare modell med lägre kapacitet. Vore lättast för tillverkaren då samma verktyg och BMS då kan användas.
Skulle det vara färre celler så är nog ändå viktbesparingen blygsam då mängden plast och kablar är typ oförändrad.
Ja, om den är fysiskt mindre också så sparar man ju en del mer.Storleken är mindre och typ 3-400 gram lättare enligt spec
Jag ser inget konstigt. Den ser fin ut. Jag har dock inte provkört 1200, bara 900 och den hade stor körglädje.Gick igång på idén om Speed Twin 1200 och såg denna på nätet. Ringer några varningsklockor? Börjar ngt dyrt närma sig i och med de 3.000 milen?
Vågat att gå ner i strömstyrka med tanke på hur vanligt det är med elfel på nya hojarSant. Det är billigare också!
Byttes samtidigt som de orangea reflexerna.
![]()
![]()
Edit: när jag bytte var jag orolig att gå från 10Ah till 3Ah skulle vara en dålig idé, men jag har inte märkt några problem alls.
Edit 2:
Undrar vad ett på 2Ah väger? Noco NLP5 väger typ 600gram (de räknar in jättetunga mässingsanslutningar man inte behöver…
Samma här bara kört 900 och den var riktigt trevlig. rent utseendemässigt är jag löjligt förtjust i dessa och för Bonnevielle T120.Jag ser inget konstigt. Den ser fin ut. Jag har dock inte provkört 1200, bara 900 och den hade stor körglädje.
Vågat att gå ner i strömstyrka med tanke på hur vanligt det är med elfel på nya hojar
Den är lite sportigare än bonnevillen, men sämre på att få plats med väskor. Den är väldigt snygg!Samma här bara kört 900 och den var riktigt trevlig. rent utseendemässigt är jag löjligt förtjust i dessa och för Bonnevielle T120.
Bra fart på dig! Sjukt kul med ny hoj! Ta en ledig dag och åk ner och hämta är mitt tips.![]()
Nu är man på väg att hämta nya hojen. Håller tummarna att du vädret håller i sig35 mil är ju nästgårds.Ska på en gruskurs om 2 veckor. Har 75 mil till starten
Mitt tips är också att antingen ragga en vän som skjutsar i bil och du åker hoj hem, eller åka med bil och släp![]()
Bara på med regnkläderna och njut av körningen, det är ändåNu är man på väg att hämta nya hojen. Håller tummarna att du vädret håller i sig
![]()
Nu är man på väg att hämta nya hojen. Håller tummarna att du vädret håller i sig
![]()
Yes, dessa är nedpackadeBara på med regnkläderna och njut av körningen, det är ändåmed ny hoj
.
![]()
Kul! Njut av resan och nya hojen![]()
Passerar du Gbg så bjuder jag på kaffe på trottoaren utanför @yonssonNu är man på väg att hämta nya hojen. Håller tummarna att du vädret håller i sig
![]()
Sjukt fin!!![]()
Älskar hojen! 15mil ”morgonmöte” avklarat. Totalt 80mil nu, så nu behöver jag invänta service om 3 veckor.![]()
10 mil från Gbg nu
MT60RS har ganska bra greppSjukt fin!!
Hur tänker du kring däcken? Räcker greppet eller kommer du vilja byta till något mjukare?
Såg 44 teeths recension där de tyckte att den gärna hade fått ha lite bättre däck så man kan utnyttja ännu mer av hojens potential.
Jag kör inte på gränsen vad gäller grepp, så de känns bra, inga konstigheter. Går att lägga ner som de ska, verkar vara lagom brant vinkel på däckprofilen, ingen fallande känsla men inte svårt att lägga ner hojen. Kanske byter till 100% gatdäck när det är dags, eftersom jag bara kör gata, men om dessa håller länge så fortsätter jag nog med samma modell.Sjukt fin!!
Hur tänker du kring däcken? Räcker greppet eller kommer du vilja byta till något mjukare?
Såg 44 teeths recension där de tyckte att den gärna hade fått ha lite bättre däck så man kan utnyttja ännu mer av hojens potential.
Ja. Ett li-ion (LiFePo något sämre) brukar ligga på 1C, dvs att ett batteri på 3Ah kan lämna och ladda 3A i en timme (eller 30ggr det i 2 min). Motsvarande för ett blysyra är runt 0,05-0,1 C, så teoretiskt behöver de ha 10ggr så hög kapacitet.Litiumbatterier är väl rätt mycket bättre på att klämma ur sig energi på kort tid? Mitt batteri idag ger 400A och det verkar räcka bra. Det lilla ger 250A så det kan bli hårigare
På min gamla Scrambler så höll de över 1000 mil utan problem. Givet att du har lite mer effekt i Svartpilen så borde det ändå hålla ganska bra.Jag kör inte på gränsen vad gäller grepp, så de känns bra, inga konstigheter. Går att lägga ner som de ska, verkar vara lagom brant vinkel på däckprofilen, ingen fallande känsla men inte svårt att lägga ner hojen. Kanske byter till 100% gatdäck när det är dags, eftersom jag bara kör gata, men om dessa håller länge så fortsätter jag nog med samma modell.
Gött. Då har jag några år på mig att bestämma mig.På min gamla Scrambler så höll de över 1000 mil utan problem. Givet att du har lite mer effekt i Svartpilen så borde det ändå hålla ganska bra.
Modern klassiker!Tog hojen och åkte och köpte mig en beater (Seiko SPB143).
![]()
Det var mycket styre att röra sig runtGött. Då har jag några år på mig att bestämma mig.
Edit: Kollade ditt foto igen. Där ser man hur jävla brett styre de Scramblern har.![]()
Läckö?Ännu en gång längst ut på ön.
![]()