• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Tuggar på med PRS-25!
Bra klocka. Alltid varit en motståndare till apache helikoptern Miyota 90xx men det presterar jäkligt bra och har gått stadiga +5Sek / dag än så länge.

Länken är faktiskt bra, problemet som finns är att nitarna gör att inte Microjusteringen går att använda som vanligt, dock har tidigare ägare slipat ner en bit och används den som sista bit så funkar allt toppen. Nitarna är alltså bara estetik.

Fin vit tavla, kan upplevas lite platt vissa gånger men den är schyst med hygglig finish! Den röda sekundvisaren gör en trevlig kontrast och får klockan lite mer levande.

Skruvad krona som känns hyfsad mjuk och fin att skruva in och ut.
20mm mellan bandhornen och borrade bandhorn gör det både enkelt att byta band och hitta schysta läder, Nato, gummi etc. Att variera emellan.

Allt som allt en riktigt bra GADA-klocka med sina 100WR och relativt tunna profil ( 11,3mm inkl glaset )

Med tanke på prisklass (även ny) tycker jag man får en riktigt bra klocka för pengarna.
Kontra BB36 blir det en svår jämförelse, BBn vinner egentligen på alla punkter bortsett från bandbredden som är 19mm på Tudorn samt att Smiths har AR på insidan av glaset vilket BB saknar.
Men då får man ju ha i beräkningen att BB36 kostar ganska så rejält många tusenlappar mer och jag vet inte om skillnaden är rimlig i slutändan.

7BD3AC43-AB26-4BC5-9129-0CE6A7CACA8C.jpeg
 
Senast ändrad:

RLG kör monsterrea på sin kompressordykare Atlanticus. 55%(!) rabatt med kod 5521Atlanticus. Gäller den blå och den rödsvarta modellen. Priset hamnar därmed under 1000-lappen utan tull och moms.
Tack för tipset (tror jag iaf... 😎)
Har gått och sneglat på en svart/röd ett tag så det var ju bara att slå till! 👍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag ställer frågan här eftersom det är roligare än att googla och ploprof-tråden troligtvis är trötta på att svara på samma fråga om och om igen.
Vad händer när man trycker på den röda knappen på en Omega Ploprof?

En bild är trevlig
image.jpg
Nu killgissar jag men tror att knappen "frisläpper" bezeln så att man kan snurra på den?
 

80-talet

Cartier
2-Faktor
Tuggar på med PRS-25!
Bra klocka. Alltid varit en motståndare till apache helikoptern Miyota 90xx men det presterar jäkligt bra och har gått stadiga +5Sek / dag än så länge.

Länken är faktiskt bra, problemet som finns är att nitarna gör att inte Microjusteringen går att använda som vanligt, dock har tidigare ägare slipat ner en bit och används den som sista bit så funkar allt toppen. Nitarna är alltså bara estetik.

Fin vit tavla, kan upplevas lite platt vissa gånger men den är schyst med hygglig finish! Den röda sekundvisaren gör en trevlig kontrast och får klockan lite mer levande.

Skruvad krona som känns hyfsad mjuk och fin att skruva in och ut.
20mm mellan bandhornen och borrade bandhorn gör det både enkelt att byta band och hitta schysta läder, Nato, gummi etc. Att variera emellan.

Allt som allt en riktigt bra GADA-klocka med sina 100WR och relativt tunna profil ( 11,3mm inkl glaset )

Med tanke på prisklass (även ny) tycker jag man får en riktigt bra klocka för pengarna.
Kontra BB36 blir det en svår jämförelse, BBn vinner egentligen på alla punkter bortsett från bandbredden som är 19mm på Tudorn samt att Smiths har AR på insidan av glaset vilket BB saknar.
Men då får man ju ha i beräkningen att BB36 kostar ganska så rejält många tusenlappar mer och jag vet inte om skillnaden är rimlig i slutändan.

7BD3AC43-AB26-4BC5-9129-0CE6A7CACA8C.jpeg

Jag har haft Smiths klockan och har bb36. Tycker som du att Smiths håller väldigt hög kvalitet, inte bara sett till priset. Den hade två saker jag störde mig på; länkens nitar som gjorde att mikrojusteringarna inte gick att nyttja fullt ut. Det andra var visarna, det är något med proportionerna mellan dem (skillnaden i tjocklek främst) samt tjockleken på visarnas "ram/stålet" som i förhållande till lumen känns off, speciellt på minutvisaren.

Bb36 är min mest använda klocka sen den köptes men jag gillade Smiths som med några små ändringar absolut hade haft en plats i min klocklåda.
 
Topp