• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20190521_103804737_HDR.jpg

Den där har jag kikat på sen innan jul... hur känns den? :)

Blött och trist ute, varmt och franskt inne :).
Mycket nöjd med storleken på denna. Så pass nöjd att jag för första gången har vågat mig på något som är ännu mindre, närmare bestämt 36mm.
Har jag tur så anländer det imorgon. Något som har några år på nacken men som dock är en affordable, say no more.. :D.
PSX_20190730_184647.jpg

Jaha... ja, men då stämmer ju 8000 rätt bra.
Dessutom bra att veta inför en ev. Beställning.... nån tipsade mej om squale tropicen som är 42mm... den växer ju mer jag kollar på den, men jag har svårt för datumbubblan.
Funderar på att avyttra min Squale Pepsi, har i princip endast anpassat länken till min 17cm handled. PM vid intresse

IMG_20190730_192134.jpg

Senast ändrad:
Blött och trist ute, varmt och franskt inne :).
Mycket nöjd med storleken på denna. Så pass nöjd att jag för första gången har vågat mig på något som är ännu mindre, närmare bestämt 36mm.
Har jag tur så anländer det imorgon. Något som har några år på nacken men som dock är en affordable, say no more.. :D.
PSX_20190730_184647.jpg

Zeno? Alpha? :pompus:

Jag gillar själv mindre ur med, F-91 som suttit på mkt senaste tiden med sina ca 33mm sitter väldigt skönt. Lite komiskt då att denna Gulfmaster kom idag...
144910B7-2565-4499-BB08-323AEE72ACA4.jpeg

Dock förlåtande med G-shock och lite större diameter, väger nog knappt 100g med :)

Zeno? Alpha? :pompus:

Jag gillar själv mindre ur med, F-91 som suttit på mkt senaste tiden med sina ca 33mm sitter väldigt skönt. Lite komiskt då att denna Gulfmaster kom idag...
144910B7-2565-4499-BB08-323AEE72ACA4.jpeg

Dock förlåtande med G-shock och lite större diameter, väger nog knappt 100g med :)
Nja, ingen av dina förslag var rätt tyvärr.
En mycket svår nöt att knäcka tror jag. Förmodligen helt otippat så om någon råkar gissa rätt så avslöjar jag det i förtid :D.

Vad är det där för något? :woot:
A-13a, eller Klockan med stort K! Vilket i det här fallet innebär den som fick in mig i hobbyn på riktig:p. Sjukt mysig pjäs, som egentligen bara inte får mer wrist time pga det (admittedly) mycket trevliga kvartsverket och att jag drömmer om flybacken som kommer (https://wornandwound.com/first-look...l-with-central-minutes-and-flyback-functions/) :D
https://www.a-13a.com/shop/en/home/9-a-13a.html
Riktigt läcker men känns spontant rätt dyr med sina 8'500?

Känns definitivt högt för en kvarts, men då det iaf är ett trevligt kvartsverk (omgjort 251.264), att det bara är en snubbe involverad i det hela (Mr Paolo himself) och att allt (enligt utsago) utom kristall och någon liten detalj jag glömt är från Italien så känns det inte så mycket i överkant iaf. Men förstår helt resonemanget:) Flybacken kommer la vara "aningen" dyrare, men makar kanske mer sense värdemässigt med ett SW200...

Haha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons Amphibia :D

IMG_20190728_195639.jpg
IMG_20190728_195518.jpg
IMG_20190728_195503.jpg
Har du slagit huvudet? :confused:

• Like
Reactions: M26
Haha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons Amphibia :D

IMG_20190728_195639.jpg
IMG_20190728_195518.jpg
IMG_20190728_195503.jpg
Guld Squalen är som Jenna Jameson :cigar:

• Like
Reactions: M26
En vecka nästan faktiskt, för andra gången dessutom. Tror det motsvarar rätt många dykningar. :) Tog upp den igår kväll. Ja det var mycket ärg på den. Tog en nagelborste och kranvatten och gjorde rent den lite lagom. Lite bilder.
Blöt och svart efter upptagning
IMG_20190723_103556_7.jpg

När den torkat...
IMG_20190723_110046_4.jpg

IMG_20190723_113157_5.jpg

IMG_20190723_113211_6.jpg
Och så efter rengöring...
IMG_20190723_120009_8.jpg

IMG_20190723_120021_7.jpg

IMG_20190723_120031_7.jpg

Kvarvarande patinering sitter rätt hårt. Går säkert att ta bort med lite citron och ättikssprit... Nu får den vara sån här.
Skitkul att patinera brons o mässing. Som att skaffa ny klocka när man känner för det. Kostnad? Ett par ägg. :)

Har du slagit huvudet? :confused:
Bara tillfälligt, det går säkert över snart :D Det lustiga är att jag köpte G-SHOCKEN i tron om att det bara skulle bli en flip i mängden men den är bara så bra, lustigt att finishen kan göra en så enorm skillnad; stål och guldfärgade varade inte längre än ett par dagar innan de var ute på annons. OWG var dock en grav överdrift, finns för mycket roligt att testa dessförinnan :hilarious:

Bara tillfälligt, det går säkert över snart :D Det lustiga är att jag köpte G-SHOCKEN i tron om att det bara skulle bli en flip i mängden men den är bara så bra, lustigt att finishen kan göra en så enorm skillnad; stål och guldfärgade varade inte längre än ett par dagar innan de var ute på annons. OWG var dock en grav överdrift, finns för mycket roligt att testa dessförinnan :hilarious:
Skönt att höra att du inte har tappat förståndet helt! :D

Tillbaka
Topp