Nej jag kommer beställa en så för mig är det inget problemBehöver nödvändigtvis inte vara dåligt. Har som sagt haft andra SC utan skruvad krona som haft tillräckligt med motstånd för att inte vara ett problem men vem vet angående just denna![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej jag kommer beställa en så för mig är det inget problemBehöver nödvändigtvis inte vara dåligt. Har som sagt haft andra SC utan skruvad krona som haft tillräckligt med motstånd för att inte vara ett problem men vem vet angående just denna![]()
Låter bra det! Hade förmodligen också nypt en om det inte vore före leveranstidenNej jag kommer beställa en så för mig är det inget problem![]()
Gruppköp? Microutgåva? Har jag missat något?Avslutar jobbveckan med Eterna. Mycket trevlig pjäs med coolaste spännet jag haft! Inser att jag nog aldrig varit så nöjd med min samling som jag är för stunden, men samtidigt letar jag konstant efter nästa köp. Man är inte klok! Samui är såklart ett måste om det blir en mikroutgåva/gruppköp, sen är jag väldigt sugen på en Tusenö Shellback när den väl släpps. Trevlig helg vänner!
![]()
![]()
Jag var som mest nöjd 1994 när jag just köpt min första Rolex. Med andra ord så följer/kommer visdom inte nödvändigtvis med åren.Avslutar jobbveckan med Eterna. Mycket trevlig pjäs med coolaste spännet jag haft! Inser att jag nog aldrig varit så nöjd med min samling som jag är för stunden, men samtidigt letar jag konstant efter nästa köp. Man är inte klok! Samui är såklart ett måste om det blir en mikroutgåva/gruppköp, sen är jag väldigt sugen på en Tusenö Shellback när den väl släpps. Trevlig helg vänner!
![]()
![]()
Fräckt! Klickar man bara i det som ett säkerhetsbälte? Oris har också ett spänne inspirerat av säkerhetsbälten på flygplan som lämpligt nog återfinns på deras flygare.Avslutar jobbveckan med Eterna. Mycket trevlig pjäs med coolaste spännet jag haft! Inser att jag nog aldrig varit så nöjd med min samling som jag är för stunden, men samtidigt letar jag konstant efter nästa köp. Man är inte klok! Samui är såklart ett måste om det blir en mikroutgåva/gruppköp, sen är jag väldigt sugen på en Tusenö Shellback när den väl släpps. Trevlig helg vänner!
![]()
![]()
Yes, och "fäller upp" spännet för att lossa på samma sätt som bältet på ett flygplanFräckt! Klickar man bara i det som ett säkerhetsbälte? Oris har också ett spänne inspirerat av säkerhetsbälten på flygplan som lämpligt nog återfinns på deras flygare.
![]()
Du har missat massor min vänGruppköp? Microutgåva? Har jag missat något?![]()
Grym, saknar den men njuter av dina fina bilder!Avslutar jobbveckan med Eterna. Mycket trevlig pjäs med coolaste spännet jag haft! Inser att jag nog aldrig varit så nöjd med min samling som jag är för stunden, men samtidigt letar jag konstant efter nästa köp. Man är inte klok! Samui är såklart ett måste om det blir en mikroutgåva/gruppköp, sen är jag väldigt sugen på en Tusenö Shellback när den väl släpps. Trevlig helg vänner!
![]()
![]()
Jaha, då kom den in på listan också då. Tack för det!GRUPPO GAMMA PEACEMAKER
Are you a discerning collector looking for a timepiece that's not only versatile for everyday use, but would also help unravel the untold history of early dive watches? If so, the Peacemaker is right up your alley.
First introduced in 2017, the Peacemaker was in fact an early design conceived back in 2014 to replace the Genesis, our first line of watches. Owing to unexpected events we never managed to put that design to production at the time.
The Peacemaker is more than a passing nod to history. It exudes a strong retro vibe, its design heavily inspired by cushion-shaped dive watches worn by Italian frogmen from the '30s to '50s. It's primarily offered with our signature dial design - one that was based on an elusive prototype from the '50s, that we've modernised and put to production for the first time in 2014. In other variants, the historic California dial was also revived but with a twist, by way of a 'Semi-Cali' dial in military stencil typeface.
Our signature caseback flange adorns the Peacemaker's posterior, making it a truly unique piece in your collection. The use of premium materials extends to the Italian leather straps as well, although being a very versatile "strap-eater" the Peacemaker is likely to feed your strap addiction.
The timepieces are powered by mechanical movements from ETA, the largest Swiss movement manufacturer in the world. Access to ETA movements by independent brands is very limited if at all possible, but we're able to acquire these movements in small quantities and back it up with strong technical expertise.
WATCHING & WONDERING.... PEACEMAKER PREORDER
Sorry for the delay. In order to not hold up any longer, we've decided to start accepting preorders for the Mk II Peacemaker.
Watches are expected to start shipping from end July/ August 2021.
Preorder price for the ETA 2824-2 models is $599 USD for the polished steel case, and $639 for the aged steel finish.
(Just for reference, back in 2017 the preorder price for the Mk I Peacemaker, polished case, Miyota 8 Series movement, was $499 USD.)
Preorder price for the ETA 6497-1 model is $899 USD.
Preorder deposit is $299. Balance payment will be sought when watches are ready to ship.
Click here for details - https://gruppogammawatches.com/.../gruppo-gamma-peacemaker
Please feel free to ask for any info that's not published within.
Thanks!
![]()
PG-00 köpt. Typiskt.GRUPPO GAMMA PEACEMAKER
Are you a discerning collector looking for a timepiece that's not only versatile for everyday use, but would also help unravel the untold history of early dive watches? If so, the Peacemaker is right up your alley.
First introduced in 2017, the Peacemaker was in fact an early design conceived back in 2014 to replace the Genesis, our first line of watches. Owing to unexpected events we never managed to put that design to production at the time.
The Peacemaker is more than a passing nod to history. It exudes a strong retro vibe, its design heavily inspired by cushion-shaped dive watches worn by Italian frogmen from the '30s to '50s. It's primarily offered with our signature dial design - one that was based on an elusive prototype from the '50s, that we've modernised and put to production for the first time in 2014. In other variants, the historic California dial was also revived but with a twist, by way of a 'Semi-Cali' dial in military stencil typeface.
Our signature caseback flange adorns the Peacemaker's posterior, making it a truly unique piece in your collection. The use of premium materials extends to the Italian leather straps as well, although being a very versatile "strap-eater" the Peacemaker is likely to feed your strap addiction.
The timepieces are powered by mechanical movements from ETA, the largest Swiss movement manufacturer in the world. Access to ETA movements by independent brands is very limited if at all possible, but we're able to acquire these movements in small quantities and back it up with strong technical expertise.
Sorry for the delay. In order to not hold up any longer, we've decided to start accepting preorders for the Mk II Peacemaker.
Preorder price for the ETA 2824-2 models is $599 USD for the polished steel case, and $639 for the aged steel finish.
(Just for reference, back in 2017 the preorder price for the Mk I Peacemaker, polished case, Miyota 8 Series movement, was $499 USD.)
Preorder deposit is $299. Balance payment will be sought when watches are ready to ship.
Click here for details - https://gruppogammawatches.com/.../gruppo-gamma-peacemaker
Thanks!
![]()
Jag är farligt nära en PG-03. @M26 ska du köpa nån denna gång?PG-00 köpt. Typiskt.
Nej, jag är nog klar med så stora klockor men om jag skulle köpa någon så hade det varit en PG-02 utan sekundvisareJag är farligt nära en PG-03. @M26 ska du köpa nån denna gång?
Ja det är den som är mitt andra alternativ. Kanske kan vara skönt att slippa sekundvisaren. Nu fick du mig att fundera igenNej, jag är nog klar med så stora klockor men om jag skulle köpa någon så hade det varit en PG-02 utan sekundvisare
![]()
![]()
Det förstår jag! Superfin!Tack! Jag är riktigt nöjd![]()
Förståeligt, den är rätt bra dendär!Känner att denna får stanna ändå![]()
![]()
Kul att ngn vågar annat än jämna tal;Känner att denna får stanna ändå![]()
![]()
Jag är helt nöjd med 666 ft ;PKul att ngn vågar annat än jämna tal;
- 150 meter
Vem blir först med...275m?
Grattis! Handjagat ETA6497-1 smakar fint misstänker jagPG-00 köpt. Typiskt.
Tråden går all-in på gamma!
YES! Så svårt att bestämma mig bara. Men förmodligen handjagad.GRUPPO GAMMA PEACEMAKER
Thanks!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns det några prototypbilder av de andra modellerna eller är det här någon äldre modell? Galet sugen på att beställa en men vet inte om man ska ta med vanlig sekundvisare eller subdial.Nej, jag är nog klar med så stora klockor men om jag skulle köpa någon så hade det varit en PG-02 utan sekundvisare
![]()
![]()
Kul att ngn vågar annat än jämna tal;
- 150 meter
Vem blir först med...275m?
Jag är helt nöjd med 666 ft ;P
Så. Beställt.YES! Så svårt att bestämma mig bara. Men förmodligen handjagad.![]()