• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
2-Faktor
Näe, dags o sussa kudden 💙
E4FCD61F-B5A4-4AA5-82DD-783F7AE2CC6C.jpeg
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.

 

M26

Rolex
2-Faktor
Datumbubblan är ruggigt fränt konstruerad 👌🏼
Har tjyvgluttat mycket på den där men kostar ju dessutom nästan ZRC-pengar så näää 🫤
Hade likadan bubbla på min ZRC North Adventure, alltså varför sålde jag den :banghead:

Edit: ZRC monterade dock bubblan direkt på undersidan av glaset om inte jag missminner mig 🤔

IMG_20180706_145449.jpg
IMG_20180706_175339.jpg
IMG_20190408_151941.jpg
IMG_20180706_145729.jpg
IMG_20180706_175315.jpg
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.

Tack för en grymt bra länk. Beträffande frågan gällande kvicksettimme så gillar jag den nog endast vid omställning mellan sommar och vintertid. Konsekvensen med utebliven datumkvickset då man man har kvicksettimme är värre tycker jag. Ovanligt bra och förstås iordninglagd intervju tycker jag. Gav nog många svar på saker som diskuteras här på KS. Om inte annat hur man uttalar och stavar Sellita🙂. Positivt att alla (?) montörer i videon bär armbandsur👍.
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.

GMT-funktionen är för mig helt överflödig. Om du är pilot eller reser väldigt mycket, ja. Annars, nja. Designmässigt är det svårt att argumentera emot då det finns många vackra GMT-klockor. Möjligheten att leka med färger på visare och bezels är kul. Min personliga favorit kommer nog alltid att vara Rolex 1655, som hade varit ganska tråkig utan den orangea visaren.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Wooha, kände inte till att du hade haft en!
Var det här i samband med när den modellen släpptes?
Ja du, den frågan har man ställt sig ett par ggr men aldrig får man nåt (bra) svar :dead:
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjöö Sandström på den tiden 😅



 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden 😅



Den berömda KS-andan 😄
 

v0n

Patek
2-Faktor
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden 😅



Oj oj oj, blev akut tvungen att gömma mig bakom den största skämskudden jag kunde hitta :bag:
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tack för en grymt bra länk. Beträffande frågan gällande kvicksettimme så gillar jag den nog endast vid omställning mellan sommar och vintertid. Konsekvensen med utebliven datumkvickset då man man har kvicksettimme är värre tycker jag. Ovanligt bra och förstås iordninglagd intervju tycker jag. Gav nog många svar på saker som diskuteras här på KS. Om inte annat hur man uttalar och stavar Sellita🙂. Positivt att alla (?) montörer i videon bär armbandsur👍.

Tack själv!

Ja det var en hel del info här att ta till dig. Sen har alla olika prioriteringar när det gäller vad man väljer och varför, det är bara trevligt.
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Haha yes, mitt första inlägg på KS var en tråd om just den kampanjen. Fick slåss med näbbar och klor med etablissemanget för att bevisa att jag minsann inte var upphovsman till KS kampanjen. Om du tycker att KS är stelt idag så kan du ju bara föreställa dig hur det var 2018, man kan nästan tro att folk inte kände till några andra märken än Rolex och Sjö Sandström på den tiden 😅




Åh herre min skapare. Man blir ju fan mörkrädd.

Känner genast ännu större tillhörighet här där det mesta flyger ❤️
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nå, vad tycker ni om resnemanget som Sellita har kring GMT-verk, rätt/fel resonemang i videon? Är det nödvändigt med oberoende timme eller lurar vi oss själva när vi tror vi blir värsta globetrottern för att vi har en klocka med det? Jag har haft en sån timme i en Omega och gillade det inte.

Han har ju inte fel i sig, för många (de flesta?) så är det ju rent praktiskt nog mer behändigt med caller-GMT. Men samtidigt är flyer ju en funktion som a: efterfrågas hela tiden i klockdiskussioner, b: rent faktiskt är mest användbart för resande som ju är kärn-kundgruppen för GMT om man nu leker med tanken att vi faktiskt köper klockor av funktionella orsaker, och c: det som kännetecknar den utan jämförelse överlägset mest efterfrågade GMT-klockan i världen vilket ju borde betyda något.

Han killgissar lite grand om att "finns det verkligen en marknad....osv" men det känns som att när man är en gigantisk legotillverkare av verk så borde man kanske kunna erbjuda båda varianterna. Om man kan. Men man får lite känslan av att det är tekniskt klurigt för dem (om man ska vara elak kanske man skulle säga att det inte finns nån ETA förlaga att basera sitt verk på) och då är det inte värt att lägga energi på.
 
Topp