Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inspirerad av Henrik Schyffert körde jag en discofredag idag på en lördag. Minst 10 år sedan jag körde ett rent armpass. Men det var sjukt roligt.
![]()
Inspirerad av Henrik Schyffert körde jag en discofredag idag på en lördag. Minst 10 år sedan jag körde ett rent armpass. Men det var sjukt roligt.
![]()
Kör just nu två split, över/under. Funderat på att byta till PPL, känner att jag behöver mer volym på vissa kroppsdelar och i vissa fall mer vila innan nästa pass. Kan du beskriva hur ditt upplägg är, övningar/set/reps?Helvette vad jag är nöjd nu! Fettprocent 10,2 och stark muskelmassa
Rekommenderar PPL åt alla som vill komma igång med träningen ordentligt!
Kroppsvikt: 77 kg
Mark: 200 kg
Bänk: 100 kg
Böj: 140 kg
Mål: Heliga 500 kg
Kör just nu två split, över/under. Funderat på att byta till PPL, känner att jag behöver mer volym på vissa kroppsdelar och i vissa fall mer vila innan nästa pass. Kan du beskriva hur ditt upplägg är, övningar/set/reps?
Helt ovetenskapligt så ligger du helt klart över genomsnittet, både för folk i allmänhet och för din ålder. Du kan andas ut.Tjena! Har funderat på en grej, vad kan man klassa som över "average" bicep/arm mått i spännt läge?
Såklart så spelar vikt o längd roll men finns det något genomsnitt mått som man utgår från?
Själv så har jag 40-42cm omkrets, är 175 o väger 82kg (16år). Brukar få komplimanger för mina armar men från min POV så ser de vanliga ut![]()
Helt omöjligt att säga men främst spelar vikt, längd och fettprocent roll. 50cm på 120kg, 200cm och 30% bf är inte särskilt imponerande.Tjena! Har funderat på en grej, vad kan man klassa som över "average" bicep/arm mått i spännt läge?
Såklart så spelar vikt o längd roll men finns det något genomsnitt mått som man utgår från?
Själv så har jag 40-42cm omkrets, är 175 o väger 82kg (16år). Brukar få komplimanger för mina armar men från min POV så ser de vanliga ut![]()
Tycker att det ser bra ut och handlederna proportionerliga.För lite bilder i denna tråd!
Denna bild är tagen idag, oredigerad men rakt under en lampa så musklerna ser ju självklart lite väl definierade ut!
Måste jag börja pumpa handlederna? Ser ju jävligt småa ut
![]()
Monterade och gjorde ren en maskin jag fick gratis på annons mot avhämtning. En budgetmaskin men det brydde sig varken lats eller triceps om.
![]()
Nu saknas typ bara en bänk för rygglyft för att jag skall vara helt nöjd.
En förutsättning för att jag skall kunna prioritera träning i dagsläget. Det är ett jäkligt fult gym men det funkarSer ju bra ut. Värsta lyxen att ha gym hemma. Lite av min dröm. Bor dock i en lägenhet så får fortsätta drömma![]()
En förutsättning för att jag skall kunna prioritera träning i dagsläget. Det är ett jäkligt fult gym men det funkar.
Samma här.Har ett gym eller i alla fall träningsprylar i ett rum i källaren. Crosstrainer,roddmaskin, sandsäck, vikter och ställningar. Åker ändå till ett gym 4-5ggr i veckan
Tror det är för att jag är snål. Har jag betalat ett dyrt jävla kort så SKA jag ha valuta för pengarna!!!![]()
Inget eget gym, men min BRF har ett gym som i princip är tomt 100% av tiden. Inte så dumt det hellerSer ju bra ut. Värsta lyxen att ha gym hemma. Lite av min dröm. Bor dock i en lägenhet så får fortsätta drömma![]()
Grattis! Grym känsla med pbHar haft en grym vecka i gymmet.
3 PB fick jag med mig:
Knäböj från 115 kg till 125 kg.
Bänkpress från 87,5 kg till 95 kg.
Militärpress från 60 kg till 67,5 kg. Så jävla nöjd med ökningen i pressJobbat hårt med denna.
Inget eget gym, men min BRF har ett gym som i princip är tomt 100% av tiden. Inte så dumt det heller![]()
Jo det beror ju på hur man är byggd anatomiskt och styrkemässigt, antagligen är det mer gynnsamt för dig att dra sumo om du ska dra så mycket vikt som möjligtHelt jävla sjukt hur bra sumodeadlifts är... Hade inte marklyftat på fyra månader, provade traditionell marklyft först och lyfte 190kg ganska lätt (200kg som i mars). En vecka efteråt (i måndags) provar jag sumo och smäller till 200kgx2 och 210kgx1!
För lite bilder i denna tråd!
Denna bild är tagen idag, oredigerad men rakt under en lampa så musklerna ser ju självklart lite väl definierade ut!
Måste jag börja pumpa handlederna? Ser ju jävligt småa ut
![]()