• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Inspirerad av Henrik Schyffert körde jag en discofredag idag på en lördag. Minst 10 år sedan jag körde ett rent armpass. Men det var sjukt roligt.

C4F06283-D339-4158-A236-7D73DE2E02E7.jpeg

Helvette vad jag är nöjd nu! Fettprocent 10,2 och stark muskelmassa :cool:
Rekommenderar PPL åt alla som vill komma igång med träningen ordentligt!

Kroppsvikt: 77 kg
Mark: 200 kg
Bänk: 100 kg
Böj: 140 kg
Mål: Heliga 500 kg
Kör just nu två split, över/under. Funderat på att byta till PPL, känner att jag behöver mer volym på vissa kroppsdelar och i vissa fall mer vila innan nästa pass. Kan du beskriva hur ditt upplägg är, övningar/set/reps?

Kör just nu två split, över/under. Funderat på att byta till PPL, känner att jag behöver mer volym på vissa kroppsdelar och i vissa fall mer vila innan nästa pass. Kan du beskriva hur ditt upplägg är, övningar/set/reps?

Jag kör Legs/Push/Pull/Off/Legs/Push/Pull osv.
Legs 1
Squats 5x5
Romanianan deadlifts 3x10
Benpress 3x8
Leg curl 3x10
Leg extension 3x10
Vader 3x15
Valfri magövning

Push 1
Bänkpress 3x8
Militärpress 3x8
Incline bänk (hantlar) 3x10
Hantelpress 3x10
Flyes 3x15
Sidolyft 3x15
2 valfria tricepsövningar

Pull 1
Pull-ups 3x6-12
Rackpull 3x10
Skivstångsrodd 4x10
Sittande rodd 3x12
Latsdrag 3x10
Lat pulldown 3x10
Sen köttar man biccorna

Legs 2
Squats 3x8
Romanian deadlifts 3x8
”Rumplyft” 3x12
Utfallssteg 60 meter
Leg curl 3x12
Leg extension 3x12
Vader 3x15 två övningar
Mage, 2 övningar

Push 2
Hantelpress 3x8
Incline bänk 3x8
Militärpress 3x8
Bänkpress 3x10
Cableflyes 6x15
Sidolyft 3x8
2 valfria tricepsövningar

Pull 2
Pull-ups 3xmax
Hantelrodd 3x8
Sittande rodd (brett) 3x10
Latsdrag (smalt) 3x10
Facepull 3x10
Lat pulldown 3x12
Skivstångsrodd 3x15
Sen köttar man biccorna

Ungefär såhär brukar passen se ut! Har paus från marklyftandet en tid.

Tjena! Har funderat på en grej, vad kan man klassa som över "average" bicep/arm mått i spännt läge?
Såklart så spelar vikt o längd roll men finns det något genomsnitt mått som man utgår från?

Själv så har jag 40-42cm omkrets, är 175 o väger 82kg (16år). Brukar få komplimanger för mina armar men från min POV så ser de vanliga ut :happyhappy:

Senast ändrad:
Tjena! Har funderat på en grej, vad kan man klassa som över "average" bicep/arm mått i spännt läge?
Såklart så spelar vikt o längd roll men finns det något genomsnitt mått som man utgår från?

Själv så har jag 40-42cm omkrets, är 175 o väger 82kg (16år). Brukar få komplimanger för mina armar men från min POV så ser de vanliga ut :happyhappy:
Helt ovetenskapligt så ligger du helt klart över genomsnittet, både för folk i allmänhet och för din ålder. Du kan andas ut.

Helt omöjligt att säga men främst spelar vikt, längd och fettprocent roll. 50cm på 120kg, 200cm och 30% bf är inte särskilt imponerande.

Monterade och gjorde ren en maskin jag fick gratis på annons mot avhämtning. En budgetmaskin men det brydde sig varken lats eller triceps om :).
20190830_211127-01.jpeg

Nu saknas typ bara en bänk för rygglyft för att jag skall vara helt nöjd.

Ser ju bra ut. Värsta lyxen att ha gym hemma. Lite av min dröm. Bor dock i en lägenhet så får fortsätta drömma :)

Har ett gym eller i alla fall träningsprylar i ett rum i källaren. Crosstrainer,roddmaskin, sandsäck, vikter och ställningar. Åker ändå till ett gym 4-5ggr i veckan :)
Tror det är för att jag är snål. Har jag betalat ett dyrt jävla kort så SKA jag ha valuta för pengarna!!!:)

Har ett gym eller i alla fall träningsprylar i ett rum i källaren. Crosstrainer,roddmaskin, sandsäck, vikter och ställningar. Åker ändå till ett gym 4-5ggr i veckan :)
Tror det är för att jag är snål. Har jag betalat ett dyrt jävla kort så SKA jag ha valuta för pengarna!!!:)
Samma här.
Har grejer på jobbet men finner ingen inspiration där.

Helt jävla sjukt hur bra sumodeadlifts är... Hade inte marklyftat på fyra månader, provade traditionell marklyft först och lyfte 190kg ganska lätt (200kg som i mars). En vecka efteråt (i måndags) provar jag sumo och smäller till 200kgx2 och 210kgx1!
Jo det beror ju på hur man är byggd anatomiskt och styrkemässigt, antagligen är det mer gynnsamt för dig att dra sumo om du ska dra så mycket vikt som möjligt :)

Har börjat röra mig så smått igen. Jag har inga hardcore-ambitioner, men börjar bli blöt som en insjö.
Problemet är ju att sex års träningsuppehåll har framför allt dödat flåset.
Vad är egentligen optimala sättet att lägga upp träningen för att så snabbt som möjligt få upp kondisen?
Är det olika typer av hiit som är the shit, och i så fall hur ofta per vecka? Och kommer jag att uppnå målet snabbare om jag kör noggrant med pulsklocka och så, eller ”duger” vanlig hederlig tidtagning av intervallerna?

Tillbaka
Topp