Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sickening symmetry! Jason Genova-esque!1 vecka in i att försöka bli en bodybuilder. Äter 2kg kyckling samt 1kg ris om dagen. Tycker jag börjar se resultat redan nu, främst på ryggtavlan samt biceps/triceps. Är väl muskelminnet som kickar igång från back in the days! Ska bli kul och se vart man är om 1 år eller så. Ursäkta min snea posering samt bondbrännan. Är en amatör.
Otroligt vackert. Sann inspiration!Sickening symmetry! Jason Genova-esque!
![]()
.Hur gör ni när motivationen är låg? Har efter ett antal förkylningar äntligen kommit igång ordentligt och vad händer? Jo, en överansträngd armbåge som strålar ut i fingrarna (igen). Tråkigt detta![]()
Hur gör ni när motivationen är låg? Har efter ett antal förkylningar äntligen kommit igång ordentligt och vad händer? Jo, en överansträngd armbåge som strålar ut i fingrarna (igen). Tråkigt detta![]()
Vilar en vecka, sen tillbaka å köra låga vikter å höga reps. Bra pump piggar alltid uppHur gör ni när motivationen är låg? Har efter ett antal förkylningar äntligen kommit igång ordentligt och vad händer? Jo, en överansträngd armbåge som strålar ut i fingrarna (igen). Tråkigt detta![]()
För mig handlar det inte om motivation, utan att bara gå dit och genomföra passet trots att man inte är sugen. Dvs hitta en rutin där träningen blir en självklarhetHur gör ni när motivationen är låg? Har efter ett antal förkylningar äntligen kommit igång ordentligt och vad händer? Jo, en överansträngd armbåge som strålar ut i fingrarna (igen). Tråkigt detta![]()
Konstaterar att det går upp och ner är som livet är mest. Precis som övrig livserfarenhet ger hopp i låga perioder ger träningserfarenher hopp ang träning när man är i en svackaHur gör ni när motivationen är låg? Har efter ett antal förkylningar äntligen kommit igång ordentligt och vad händer? Jo, en överansträngd armbåge som strålar ut i fingrarna (igen). Tråkigt detta![]()
Grym övning. Vad motsvarar det där?Farmers walk lagom hardcore![]()
50kg i varje näve på bilden. Har gått med 90 kg i varje näve men de va många år sen. Handtaget är 110 mm så greppet tränas effektivt. Dessa är byggda av vägräcke stål, hemmagjorda.Grym övning. Vad motsvarar det där?
Brukar köra lite olika walks med kettlebells. Riktig Core-förstärkare!
Dricker bärs och kör bicepscurls. Laddar om mentalt så det är inte ovanligt med ett till två pass i veckan max.Kör maintenance över semestern med helkroppspass varannan/var tredje dag. Känner inte att jag tappat något ännu men det kan också bero på ett konstant kaloriöverskott.
Hur gör ni andra i semestertider?
Kör maintenance över semestern med helkroppspass varannan/var tredje dag. Känner inte att jag tappat något ännu men det kan också bero på ett konstant kaloriöverskott.
Hur gör ni andra i semestertider?
Samma här. Att få träna på heltid ett tag är ju sjukt lyxigt.Det krävs väldigt lite träning för att behålla åtminstone massan. Tog ungefär 2 veckor innan jag började märka förfallet. Efter 2 veckor blir förfallet exponentiellt
Jag försöker tvärtom träna så mkt jag kan under semestern / sommaren. För övriga årstider blir det för tajt att köra t ex PPL. Då blir det över och underkropp totalt 3-4 pass / veckan.
![]()
9 kg skillnad gör en del
Tack 2 månader av ökat matintag, fokus på basövningar med inslag av strongman träning.Bra progression!
De jag lagt till är 5 ägg om dagen, 2 msk jordnötssmör, lite mer ost o smör på smörgåsen, sen vispgrädde och bär ca3 ggr per vecka. Samt lite mer grädde i maten. Fortfarande inte ätit godis eller chips sen september 2021. Så mycket fett i kosten.Tack 2 månader av ökat matintag, fokus på basövningar med inslag av strongman träning.
Undrar hur mycket man kan lyckas packa på till. Går fortfarande uppåt
Har testat ortmag förr 2 ggr, jäkligt tufft men rejäla ökningar gav detNågon som testat och som kan gå i god för ett träningsprogram specifikt för marklyft?
Har lite för länge tränat "halvstrukturerat" åt Starting Strength-hållet med viss egen justering och tror jag borde följa något mer strukturerat om jag skall kunna förvänta mig framsteg och inte plana ut på någon platå. Komiskt nog har jag alldeles nyligen lärt mig använda bälte och tyckte innan dess att det inte gjorde någon nytta, så teknikmässigt är det nog främst att vänja mig vid bältet och dess nytta som kan ge mig snabbast framsteg på den fronten.
Skulle bockat av 250 här i augusti, men det satte Corona bestämt stopp för. Långsiktiga målet är, som säkert för så många andra, självklart att ta 300 och jag lever inte i en illusion om att det skulle vara möjligt utan att ha järnkoll på träningsupplägg. Vill samtidigt inte låta vikten skena och bli tjockstark även om det säkert ger några lätta ökningar (ligger idag på 91 kg @ 190 cm).
Innan har jag kört mycket på att jobba upp mina 5or successivt till bristningsgränsen och jobbat upp mina knäböj vid sidan för att sedan toppa mig med extra vila och något pass med lättare lyft inför en session med enda syfte att maxa (sker ca va 3:e månad skulle jag säga). Funderar generellt på om jag borde styra om så jag oftare kör tyngre treor än att fastna i 5or-träsket så steget mellan volympassen och de med fokus på tunga singlar inte blir lika stort.
Tack ser intressant ut, men om jag förstått det rätt kör man respektive veckas sets på en enskild dag och sen får man slänga in övrig träning som man behagar?Har testat ortmag förr 2 ggr, jäkligt tufft men rejäla ökningar gav det