• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

mofo

Audemars
2-Faktor
hur ont gör mage/bröst egentligen.. och rygg? jag vet att allt är individuellt men en hint, vågar inte börja rygg då ett jag når inte att smörja, två de säger att de smärtar dick nere vid röven!/skinkorna
Jag har kört högersidan på bröstet, satt 6h och det var först när vi gick tillbaka för detaljer den sista timmen som det var aningen jobbigt tyckte jag..
 
Äntligen dags igen. #oldnumberfivetattoo
34E51272-4794-4DDD-9B4C-9E691C50A950.jpeg
 

demondave

Rolex
Armen är inte klar än ens (nästa sittning fredag) och jag börjar redan fundera på nästa projekt. Vad tror panelen, funkar nedanstående bäst i gråskala eller färg? Gråskala blir ju att hänga ihop bra med armprojektet, så sett.

FB71766D-4FE6-45DF-93C0-C7CCF5928ED7.jpeg
EF452F95-0341-4C35-B5DD-6A978EF5D552.png
 

demondave

Rolex
Fy fan för dom där dagarna när man går runt bepanthenkladdig och man börjar ömsa skinn! Det är nog det värsta, och ändå läker det sjukt bra på mig.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Armen är inte klar än ens (nästa sittning fredag) och jag börjar redan fundera på nästa projekt. Vad tror panelen, funkar nedanstående bäst i gråskala eller färg? Gråskala blir ju att hänga ihop bra med armprojektet, så sett.

FB71766D-4FE6-45DF-93C0-C7CCF5928ED7.jpeg
EF452F95-0341-4C35-B5DD-6A978EF5D552.png
Känner igen det där själv också, när jag var inne sist och tatuerade mig så pratade vi redan om nästa sak som ska komma.
 

demondave

Rolex
Känner igen det där själv också, när jag var inne sist och tatuerade mig så pratade vi redan om nästa sak som ska komma.

Gjorde det innan han satte nålen i mig. Sen var jag rätt mätt, var en intensiv sextimmarssittning. Har en känsla av att suget kommer komma tillbaka så snart den här läkt förbi klia och ömsa-stadiet :)

Förhoppningsvis klar nästa gång.
 

demondave

Rolex
Är du kustbevakare tro? Övade med KBV 181 en gång i tiden, trodde aldrig jag skulle få se fartyget i tatuerat format :)

Landkrabba :)

Kul! Det där faller under konstnärlig frihet. Bästa bilden att illustrera textraden ”En kusttanker som stampar genom drivisen i Kvarken”. Mäktig bild, så kustbevakning fick gå som kusttanker. Lite splittrad till beteckningen på skrovet, gillar detaljrikedomen det ger, men det avslöjar ju direkt fusket om nån är insatt ;)

Gissa om jag dubbelkollade att det verkligen var Landsorts fyr som hamnade på insidan armen, vet att det finns gott om fyrnördar och att fyrar har karaktäristiska och unika utseenden.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vart i Sthlm ska jag gå för att bättra på en tatuering som gjordes utomlands?
Vill få den att se mer ut som när den var ny. Efter läkning blev vissa linjer lite otydliga och färgnyanser tappades. vill gärna att det ska vara nästan fotorealistiskt
Nu:
image.jpg

när den var ny:
45E04CF5-5BD6-4969-A8B9-557B27DAD307.jpeg
Mina tatueringar har blekts ganska fort. Jag tycker det faktiskt ser bättre ut än när de var nya och jätteblanka och skarpa.
Skulle tro att de flesta tatuerare kan bättra på denna med gott resultat. Men @Hexagon kan förklara hur lätt eller svårt det är.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vart i Sthlm ska jag gå för att bättra på en tatuering som gjordes utomlands?
Vill få den att se mer ut som när den var ny. Efter läkning blev vissa linjer lite otydliga och färgnyanser tappades. vill gärna att det ska vara nästan fotorealistiskt
Nu:
image.jpg

när den var ny:
45E04CF5-5BD6-4969-A8B9-557B27DAD307.jpeg
Mina tatueringar har blekts ganska fort. Jag tycker det faktiskt ser bättre ut än när de var nya och jätteblanka och skarpa.
Skulle tro att de flesta tatuerare kan bättra på denna med gott resultat. Men @Hexagon kan förklara hur lätt eller svårt det är.
Allting bleks. Beroende på hur bra gjord en tatuering bleks så går processen olika fort. Utan att såga @Bramserud tatuering så skulle jag säga att den inte är världsbäst men väldigt saveable. Rätt vanligt med realistiska-ish tatueringar i färg att de ser bra ut i början och sedan har en brant kurva nedåt. Om jag vore du, och ville ha den där fin så är det att addera linjer (och ny färg osv Gvs) som gäller. Linjer håller saker på plats och gör en tatuering allmänt mycket bättre.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Allting bleks. Beroende på hur bra gjord en tatuering bleks så går processen olika fort. Utan att såga @Bramserud tatuering så skulle jag säga att den inte är världsbäst men väldigt saveable. Rätt vanligt med realistiska-ish tatueringar i färg att de ser bra ut i början och sedan har en brant kurva nedåt. Om jag vore du, och ville ha den där fin så är det att addera linjer (och ny färg osv Gvs) som gäller. Linjer håller saker på plats och gör en tatuering allmänt mycket bättre.
Tack för input! Har du något förslag på vem/vart man ska söka sig?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tänkte fråga tråden om tips på tatuerare i Stockholm. Är ute efter att tatuera ett stiliserat träd på armen och jag har en förlaga som jag är sugen på.
Förstår att det finns ett gäng ställen med olika stilar osv, men jag vet inte riktigt var jag skall börja. Jag har en ynka tatuering som jag gjorde för över 20 år sen, så jag är komplett novis. Men nu är det dags att göra nummer 2, kanske blir det fler om jag hittar rätt tatuerare.

Blir väldigt tacksam om nån kan ge tips på tatuerare och kanske vad jag behöver tänka på, klura ut innan jag kontaktar någon?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tänkte fråga tråden om tips på tatuerare i Stockholm. Är ute efter att tatuera ett stiliserat träd på armen och jag har en förlaga som jag är sugen på.
Förstår att det finns ett gäng ställen med olika stilar osv, men jag vet inte riktigt var jag skall börja. Jag har en ynka tatuering som jag gjorde för över 20 år sen, så jag är komplett novis. Men nu är det dags att göra nummer 2, kanske blir det fler om jag hittar rätt tatuerare.

Blir väldigt tacksam om nån kan ge tips på tatuerare och kanske vad jag behöver tänka på, klura ut innan jag kontaktar någon?
@Hexagon är ju forumets tatuerare. Gå till honom och snacka klockor samtidigt.
 
Topp