Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HahahaSweet, då har jag massa tips till dig! Börjar med denna:
![]()
Upp lite i budget har vi denna:
![]()
![]()
Mr MiamiAlltså bild 2!
Magi! Matchningen med orange skjorta och den klockan! Blir inte bättre än så!
Riktigt skön form på klockan. Dock är jag själv inte särskilt mycket för allt det där glittret, gillar lite enklare utseenden.Superfint. Är faktiskt riktigt sugen på VC´n, dock orolig för att den bara kommer bli liggandes och tyvärr inte helt lättsåld kan jag tänka mig. (bild på VC´n nedan)![]()
Du tänker att större ur inte går ihop med dreadlocks?Jag är rätt gammeldags av mig och tycker att ett armbandsur ska vara relativt litet, oavsett om det sitter på en man eller kvinna. Absolut handlar det ju även till viss del om proportioner, men dagens klockmode med dessa hiskeliga storlekar är inget jag gillar. Jag föredrar mindre klockor och rent storleksmässigt gillar jag min 29 mm bäst. Men har såklart en beater också och den ligger på 32 mm. Har känt och klämt lite på mannens 36 mm, men de känns liiiite för stora för mig.
Så summasumarum, lite mindre storlekar än dagens mode är väldigt mycket snyggare i mina ögon, oavsett man eller kvinna
Du tänker att större ur inte går ihop med dreadlocks?
Haha, Äh.. @frökenkim vet säkert vad jag menarHaha! Varifrån får du att det är det hen säger?! Hur som helst kan jag tillägga att ett stort dreadlocksburr på huvet inte kan kompensera tunna handleder, stora klockor ser inte bra ut ändåTalar av egen erfarenhet.
Du tänker att större ur inte går ihop med dreadlocks?
Vad innebär "mindre storlekar än dagens mode"? Tänker i mm.
Inget fel med 34mm på 18.5cm handled![]()
Bekväm damklocka, med sin smala länk. Eller ja, egentligen ingen damklocka men lika smal länk på insidan som de flesta damklockor föreställer jag mig. Man vänjer sig ganska snabbt, även om det skiljer mycket i bredd mot allt jag haft tidigare. Har ni andra några tankar om smal länk?
![]()
Nej, den del av länken du ser på bilden är 16mm bred.Jag vet inte riktigt vad du jämför med för "damklockor", för mig och säkert många andra är klassiska damklockor mindre än 30mm. Den länken är således enorm i jämförelse.
Långa och tjocka bandhorn som gör att den upplevs störreSnyggt! Ser verkligen ut att vara större än 34mm. Den är visserligen rätt lång bandhornsspetsarna emellan va?
Inget fel med 34mm på 18.5cm handled![]()
Jag kör också en 34 idag men kan utan problem använda klockor under 30mm.Snyggt! Ser verkligen ut att vara större än 34mm. Den är visserligen rätt lång bandhornsspetsarna emellan va?
Nej, den del av länken du ser på bilden är 16mm bred.
Långa och tjocka bandhorn som gör att den upplevs större![]()
Vet ej, är de så smala? Jag märkte att det var ungefär samma som en damklocka från Gul.Så ungefär som standard för Rolex herrklockor dvs?
En vanlig Oysterlänk smalnar av till 15,5mm.Vet ej, är de så smala? Jag märkte att det var ungefär samma som en damklocka från Gul.
![]()
Aha, på så vis. Jag är hittills van vid den tidiga Aquisen (dia 43mm). Den länken och låset går säkerligen aldrig under 20mm. Men jag börjar ana nu att den nog är den gamla Aquis-länken som är ovanlig.En vanlig Oysterlänk smalnar av till 15,5mm.
Här har du en hel tråd mer eller mindre fylld med dessa första generationens Seamasters.Vad är det för ref på den? Kallas dessa bandhorn något speciellt? Tycker det typ gör hela klockan.
Här har du en hel tråd mer eller mindre fylld med dessa första generationens Seamasters.
https://klocksnack.se/threads/50-tals-omega-seamaster.31122/