Harrods skjuter nära men ingen hareDen urtavlan på en BB58![]()
Eller guldvarianten kanske är närmre fast matt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Harrods skjuter nära men ingen hareDen urtavlan på en BB58![]()
Harrods har svart tavla. Fortfarande den bästa BB (original format)Harrods skjuter nära men ingen hare
Eller guldvarianten kanske är närmre fast matt
![]()
Trodde faktiskt att det var en "standard" modell från Harrods fast i TT. Det är visst en limiterad till 175 ex för Harrods 175 års jubileum.Harrods har svart tavla. Fortfarande den bästa BB (original format)
Vad är detta för någon modell? AI?
Ok. Ser, som vanligt, helt annorlunda ut i verkligheten!Nytt viklås på oläsbar klocka. Ja, varför inte...![]()
Just ja. Nu ramlade poletten ner för den limiterade modellenTrodde faktiskt att det var en "standard" modell från Harrods fast i TT. Det är visst en limiterad till 175 ex för Harrods 175 års jubileum.
ref M7941A1A3NU
![]()
Black Bay Harrods 175 M7941A1A3NU 2024 Box and Papers
This is the successor to the Tudor Harrods - created as an extremely limited edition of 175 watches for the department store's 175th anniversary, it has the classic Harrods green on the dial and strap. The hands and markers are gold tone, as is the bezel. To make it truly special, it has the...subdial.com
Ok jag ändrar mig, den är bättre än den helsvarta SMP:nOk. Ser, som vanligt, helt annorlunda ut i verkligheten!
Dock så verkar boetten ha en annan nyans än länken….
Det är ju helt uppenbart så att de gamla matta tavlorna är mer Tudor och överlägset snyggare ihop med resten av BB-formgivningen. Men jag tror inte Tudor har fel i att gissa att det mer blingiga är mer lättsålt i dagens marknad och den blå funkar trots allt betydligt bättre än den röda.Ändå lite förvånad att många verkar vara så positiva till blå sunburst på BB54 (på Insta framförallt). Tycker att den hade varit mycket finare med matt precis som (den nu) gamla BB58.
Överlag inte kanske de roligaste släppen, men glad att de fortsätter uppdatera befintliga modeller med 5link, t-fit, metas osv![]()
Pelagos är på riktigt. Med undantag för P39an som är på gränsen till för glittrig.Hade varit mycket koolare om Tudor sket i fejkpatina på tavlorna, fejknitar på länkarna, glansiga tavlor osv. Gjort det på riktigt liksom.
Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre.Det är ju helt uppenbart så att de gamla matta tavlorna är mer Tudor och överlägset snyggare ihop med resten av BB-formgivningen. Men jag tror inte Tudor har fel i att gissa att det mer blingiga är mer lättsålt i dagens marknad och den blå funkar trots allt betydligt bättre än den röda.
Sen är det ju min personliga tolkning att det var när man gick över till alltmer blankt och blingigt i mitten på 90-talet som märket gick ner i toaletten förra gången och jag tror det är en klar risk att man går vilse från märkets kärnvärden även på denna inslagna vägen.
Det var väl ganska tydligt redan när de inledde samarbetet med Red Bull vad de strävar mot…Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre.
Håller med.....Jag blev trött bara av att kolla på videon, jag är helt tydligt inte deras målgrupp längre!Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre.
Fy fxxx for noe AI-generert skitt. Gir jo INGEN mening.Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre.
Äh, det där är bara reklamfluff. Det avgörande ligger i substansen, vad är det för klockor de faktiskt kommer med.Efter att ha sett denna inser jag att jag inte är Tudors målgrupp och att märket inte är för mig längre.
Håller med! P39 utan larvig tavla vore något.Pelagos är på riktigt. Med undantag för P39an som är på gränsen till för glittrig.
12mm tjock o 39mm diameter. Fan bättre än så kan de väl?Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch
Tror den kan bli en stark framtida kandidat![]()
Ska bli intressant att prova Monarchen i butik.Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch
Ville också smälta den lite innan jag sade bu eller bä och precis som du landade jag i att jag verkligen gillar den. Mycket snyggt nytt som sticker ut, fin sammansmältning av gamla och nya element. Som andra lite orolig för storleken men vill verkligen prova den innan jag säger att den skulle varit mindre.Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch
Förvisso, och majoriteten vill ju ha en mindre dressare. Jag själv däremot kan föredra en lite större klocka emellanåt, även om den är lite av ett dressur. Måste ju testa den först innan man kan säga något konkret, men för mig kan den vara riktigt bra.12mm tjock o 39mm diameter. Fan bättre än så kan de väl?
Gällande designen, den gillar jag. De lyckas ju på något vänster hålla en royal under 10mm.
Jag med. GMT är bra, särskilt med 5-link möjligheten. Men jag själv hade hoppats på någon annan rolig färg, och även möjligheterna att byta länk mellan gmt och min 58 og. Men det ska ju tydligen inte gåSka bli intressant att prova Monarchen i butik.
Är nyfiken på känslan i nya länken.
Jag fick upp nyfikenheten för 58 GMT nu när det finns en 5-link. Ger ett helt annat intryck i kombination med komfort.
Helt enig. Jag tycker min 58 bärs perfekt, och även när jag hade min s&g BB i 39 var storleken bra. Så jag är öppen för vad min slutgiltiga dom blir tills jag testar denVille också smälta den lite innan jag sade bu eller bä och precis som du landade jag i att jag verkligen gillar den. Mycket snyggt nytt som sticker ut, fin sammansmältning av gamla och nya element. Som andra lite orolig för storleken men vill verkligen prova den innan jag säger att den skulle varit mindre.
Håller med. Tyckte den kändes ytterst ointressant vid en första anblick och fokuserade mest på BB58orna - men den har växt sedan dess. Har mer landat i att jag nog inte är helt såld på länken. Tror faktiskt att denna hade gjort sig bättre på läder, likt på bilden nedan.Har smällt dagen något och kommit till insikten att dagens bästa släpp är Monarch
Smaken är som baken. Jag tycker länken ser riktigt bra ut och ger ett, i min mening, exklusivt intryck. Men med det sagt så ser den riktigt bra ut på bandet du postade ovanHåller med. Tyckte den kändes ytterst ointressant vid en första anblick och fokuserade mest på BB58orna - men den har växt sedan dess. Har mer landat i att jag nog inte är helt såld på länken. Tror faktiskt att denna hade gjort sig bättre på läder, likt på bilden nedan.
![]()
Frågan är om den bara är lila på bild ?![]()
Den är ju lila..inte en fin ”blå” färg direkt, besviken.