• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svincool! Om jag redan hade en svartvit kronograf eller två så hade jag lätt kunnat tänka mig nåt sånthär för att komplettera samlingen med.
Sen är det detta med äldre vintageprylar (alltså från typ 70-talet och tidigare) som jag inte riktigt vet om det är min grej. Jag hade nog varit nervös för att länken skulle haverera eller nåt liknande.
Det är därför man alltid kompletterar sina vintageklockor med en nyare Oysterlänk och lägger originalet i kassaskåpet. :cool:

Det känns väldigt roligt att kunna posta i denna trevliga tråd! Idag köpte jag min första Tudor och måste säga att jag verkligen gillar den.
20201101_202926-01.jpeg
Välkommen.

Alla tips mottages! Behöver serva min fina lilla Prince Oysterdate som tyvärr stannat :( Den går några sekunder när man skakar den/vrider upp den men sedan stannar den. Tips på urmakare som kan ta sig an detta? Vad är ett rimligt pris? Det är ett modifierat ETA 2824-2. Vill helst undvika AD-pris men hört att Tudor delar kan vara svåra att få tag på om något måste bytas ut. Tipsa på! :D

Bilagor

• 1598971240406.jpg
    1598971240406.jpg
    359 KB · Visningar: 21
Alla tips mottages! Behöver serva min fina lilla Prince Oysterdate som tyvärr stannat :( Den går några sekunder när man skakar den/vrider upp den men sedan stannar den. Tips på urmakare som kan ta sig an detta? Vad är ett rimligt pris? Det är ett modifierat ETA 2824-2. Vill helst undvika AD-pris men hört att Tudor delar kan vara svåra att få tag på om något måste bytas ut. Tipsa på! :D
Jag servade nyss min Prince Oysterdate hos Nymans. Gick på strax under 5k. Kanske gränsfall på denna men jag tycker man kan serva lite dyrare klockor hos auktoriserade serviceställen och övriga hos sin lokala uris.

Tillbaka
Topp