• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Första gången jag använder länk på denna. Rassel rassel, men nice.
image.jpg
Vad är det för mysko länk?
 

tomva1

Omega
Ref 56000, uttagen december 2013. 39mm. Köpte klockan beggad i Mars och har i princip varit OWG sen dess. Är oerhört nöjd med klockan och enligt mig är det ett perfekt dressur. Den är simpel men ändå väldigt elegant. Den grå/silver urtavlan skiftar färg skönt när den får solljus på sig. Mycket klocka för pengarna och är sjukt nöjd än så länge. Tycker att länken är väldigt skön och den känns rejäl trots att den är ganska liten och lätt. Skulle önska lite längre power reserve, tror den ligger på 38 timmar men så länge den sitter i winder är det ju lugnt :). Börjar dock bli lite tråkigt att bara ha denna klocka och ett komplement i en BB eller Pelagos tror jag skulle vara perfekt :) @tomva1

Som du säger, en riktigt elegant dressare! Älskar dag/datum komplikationen. Klart det ska finnas en rejäl dykare som grundsten. Svänger snabbare än snabbt mellan subC och BB. (BB är återigen i täten atm) Tack för svaret! Måste spana in en ute i verkligheten :)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har för övrigt upptäckt att tritiumet på tavla och visare fortfarande lyser svagt. Det krävs dock totalt mörker och "nattögon" för att se det. Rätt cool. Inlägget har tyvärr slutat lysa helt.
Helt säker på att det inte är en hägring? Nästan så jag tyckte min 76100 lös efter laddning men det var bara hoppet och inbillning ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt säker på att det inte är en hägring? Nästan så jag tyckte min 76100 lös efter laddning men det var bara hoppet och inbillning ;)
Den lyser, det är ingen hägring. Tog den från klocklådan (som är stängd=mörk) efter ett dygn, satte den på armen när jag skulle somna (det var mörkt) och den lös när jag vaknade kl 03:00.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga bara. Jag är inte van vid plexi sen innan men älskar ljudet när naglarna klickar över det och höjden på det.
Men! Det blir ju repigt som fan! Har ni några husmorstips?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hahaha
Du vet att ballen nere i Skåne är röven va? Blev ett rätt rejält missförstånd när jag var ny här nere kan jag säga!
Jag är smålänning så ballen är pungen och där hade det varit lite besynnerligt men en tudor sub ;)

Då provar jag häxan!
Balle är väl ändå en synonym för kuk men det är ju inget som stämmer i södra Sverige så ni kanske har missförstått det också ;)
 
Hej allihopa!
Har nu sålt några dyrare klockor och bestämde mig för att köpa en Tudor Pelagos 25600tb dvs den blå versionen!
Jag har inte någon erfarenhet av Tudor över huvud taget så jag läser och läser och stoppar in en massa tillit i mitt beslut.
Snälla hjälp mig att stanna kvar i det beslutet.
Har hundra frågor så skriv gärna vad ni tycker om mitt beslut?
Mvh BB
 

Schmumel

Omega
Hej allihopa!
Har nu sålt några dyrare klockor och bestämde mig för att köpa en Tudor Pelagos 25600tb dvs den blå versionen!
Jag har inte någon erfarenhet av Tudor över huvud taget så jag läser och läser och stoppar in en massa tillit i mitt beslut.
Snälla hjälp mig att stanna kvar i det beslutet.
Har hundra frågor så skriv gärna vad ni tycker om mitt beslut?
Mvh BB
Kör bara! Hade jag haft kapitalet hade jag köpt en Blå Pelagos direkt :)
 
Topp