Även om jag sedan länge konstaterat att BB36:an inte är för mig så tycker jag att det är en av de mest prisvärda Tudor har i sin line up. Skulle personligen välja den över Rangern (trots Rangerns T-fit clasp). Riktigt fin!
-Tack!
Man kan gilla olika klockor under olika perioder. I början av klock-karriären var jag helt ointresserad av en klocka som BB36. Jag tyckte att den var för tråkig.
Några år senare när jag har testat en del olika pjäser från olika segment så har jag insett att jag skulle uppskatta en klocka som är solid, mångsidig, vattentät och clean.
Jag vill kunna ha samma klocka på lekparken, när jag vandrar, när jag är ute på middag och även i affärssammanhang. Jag känner att jag kan göra allt detta med en klocka som BB36.
Som du säger så är den mycket prisvärd. Men inge bara i jämförelse med Tudors övriga referenser men även rent allmänt, vad har Tudor BB36 för konkurrenter i sin prisklass? Jag kan inte komma på några…
Nya Ranger ser mycket lyckad ut! Jag har inte sett klockan IRL. Utifrån det lilla jag läst ser jag Ranger som den perfekta fieldwatch/toolwatch men den är inte lika mångsidig som BB36 om man nu skulle vara ute efter det.