• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helant

Breitling
Det blev en riktig Tudor-vecka! En BB till mig och en Prince till sambon. Båda mycket nöjda och även våra första Tudorklockor.
 

Bilagor

  • 9F15A585-AB18-472B-A1EC-B7C951972F19.jpeg
    9F15A585-AB18-472B-A1EC-B7C951972F19.jpeg
    380.4 KB · Visningar: 9
  • 4790C042-AB4F-41BF-9230-74950DAFA7FF.jpeg
    4790C042-AB4F-41BF-9230-74950DAFA7FF.jpeg
    399.3 KB · Visningar: 11

iko

Panerai
2-Faktor
vet väldigt tidskrävande att svetsa fake-nitarna på länken, kan dom inte sluta med det ? 😀
Haha förstår vad du menar även om jag inte stör mig på de detaljerna.

Jag har lyft det förr och jag tror att Tudors promotion videos inte riktigt återspeglar hur tillverkningsprocessen verkligen ser ut.
Ta tex deras videos där de visar hur de applicerar lume...
Kanske bara jag som är lite väl skeptiskt lagd. 😅
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag får två generella och två specifika tankar, som gör att jag inte tror det:

1) Tudor är generellt inte ett samlings- eller prestigemärke i den bemärkelsen

2) TT är generellt mindre populärt och har svårare att bli attraktiva ”investeringar”

3) Det stora GMT-caset har gjort att denna inte blivit den totala succé den hade kunnat bli (dvs stål)

4) Nu är jag på gissningsstigen - men tror att de som föredrar TT gör det för lite bling och denna nedtonade tappar då ännu mer popularitet än standard TT
Tycker du här slår huvudet på spiken i dina punkter.

Tyvärr gjorde det stora caset att jag sålde min.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag funderar på en BB58 men undrar om det finns något bra länk-alternativ som passar boetten och bandhornen bättre än original-länken? Jag tror mig ha sett någon oyster-variant från Strapcode eller liknande som också funkar, kan det stämma?

CFDF44C1-28B5-404F-AAB3-F2636A4A8EF0.jpeg
 
  • Like
Reactions: iko

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag funderar på en BB58 men undrar om det finns något bra länk-alternativ som passar boetten och bandhornen bättre än original-länken? Jag tror mig ha sett någon oyster-variant från Strapcode eller liknande som också funkar, kan det stämma?

CFDF44C1-28B5-404F-AAB3-F2636A4A8EF0.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner att det är dags för den semi-årliga frågan varför ingen gillar Style; är det något med proportionerna, blir den för klossig med BB-sidorna på boetten, något annat, allt ovanstående tillsammans?

Inget konstigt i sig att vissa klockor är mindre populära än andra, men dessa tycker jag knappt man ser röken av överhuvudtaget, vilket förvånar mig lite med tanke på vissa paralleller till en populär modell hos grannmärket och det ganska överkomliga priset som i mitt huvud borde göra den attraktiv som instegsklocka om inte annat 🤔

Nåväl, man kan inte förstå allt och det är ok - men jag är onekligen lite nyfiken på att prova en 34 på armen för att se vad det är som är fel med den.

Är det någon här som har känt på en och ligger inne med en åsikt?

DCD79C95-08F9-4664-AB5E-73C3C066D0DD.jpeg

(Bild givetvis knyckt från det världsomspännande datanätverket Internet)
Kanske för att urverket är alldeles för litet och det ser ut som ett tyskt svampmärke med datumet så litet och illa placerat?
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Kanske för att urverket är alldeles för litet och det ser ut som ett tyskt svampmärke med datumet så litet och illa placerat?
Haha det det har du fan rätt i, har inte tänkt på det innan men på de större varianterna ser datumplaceringen helt röjd ut 😄 Något vettigare balans på 34:an dock.

Måste dock erkänna att jag inte fattar koppling till tyskar och svamp, men tvivlar inte på att den är riktig.
 
Topp