Uppdatering: Tudor vägrar att åtgärda felet och skickar tillbaka klockan trots att AD bestridit. Dom menar att det ligger inom felmarginalerna, antar att dom som jobbar på QC både är blinda och efterblivna.Vet inte om jag har otur eller om det är Tudor... Pelagos 39 fick jag lämna in - tavlan var skev så bezel alignment var off. Kolla denna bb54 på lume pluppen på bezeln, den är så jävla off hur gick detta igenom QC? Blir fett trött, kommer la ta +2 månader för dom att hosta upp en ny bezel som inte är skev...
![]()
Hur tycker ni att jag ska göra? Jag köpte den här på forumet i ett byte. Han hade bra referenser och sa att den var oanvänd så jag gick på det. När jag sedan fick klockan och påpekade att den var skev sa han att han ej märkt detta. Jag gjorde ingen stor grej av det eftersom jag antog att det skulle gå under garanti men nu vete fan... Har ialf frågat AD om dom har möjlighet att skaffa fram en bezel mot kostnad. Är det långsökt att be han jag fick klockan av om ersättning för det? Hade ju liksom inte gått med på byte om jag visste att bezeln var skev oavsett om garantin hade gällt eller inte.