• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 mÄnad 2023

Sista dagen av OWG March och jag fÄr tacka för denna omgÄng!

Min Santos har verkligen levt upp till att vara en potentiell OWG-klocka och mÄnaden har gÄtt relativt enkelt för min del. De första dagarna var tuffast, men en vecka in glömde jag nÀstan av att jag hade fler klockor.

Brukar dock anvÀnda min Santos dagligen annars ocksÄ, men dÄ och dÄ Äker gÀrna annat pÄ. Att byta till en G-Shock pÄ kvÀllskvisten har jag nog saknat mest.

Nu fĂ„r det bli lite annat pĂ„ handleden de kommande dagarna innan jag kryper tillbaka till min favorit igen 😍 TĂ€nker att mĂ„nga Ă€r trötta pĂ„ sin OWG-klocka nu, men kĂ€rleken till min har pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt vis bara vĂ€xt sig starkare.

Stort tack till alla inblandade! Uppdateringar i trĂ„den, insamlingen till min stora dag, lavetterna, fredags-raffles och allt dĂ€r emellan har varit helt fantastiskt 😀

IMG_4248.jpeg

Är det dags för Paris nu? Du tĂ€nker vĂ€l inte dumpa Skalman i Seine eller kasta ut honom frĂ„n Eiffeltornet hoppas jag?

374BA72B-7234-4758-9EA2-E2DC520DDF2C.jpeg

Kan för övrigt avslöja att den första klockan jag kommer att bĂ€ra i april Ă€r en Gul. Skalman 2.0 kanske?, med tidsvisning i ”ana-digi”-format. Har fĂ„tt upp mycket Gul-reklam i flödet den senaste tiden. Riktad reklam förmodligen nĂ€r mĂ€rket nu har haussats efter din insats i OWG March? Blev tvungen att klicka hem en med pĂ„skgul tavla. Nu Ă€r tiden korrigerad till sommartid och den ligger beredd att tas pĂ„ efter midnatt.

EADBA0CD-87C8-46E9-9D94-6718A83A2D39.jpeg
Ha skulle jag kasta Skalman, som varit med mig hela mars?!
Den dÀr ana-digin ser riktigt frÀck ut! Testa den pÄ ett velcroband för nostalgisk kÀnsla.

Dag 31 tillsammans med Tyrannosaurus Rex.
Tyrannosaurus rex betyder "kung tyrannödla", och det var den minsann. 13 m lÄng 7-9 ton tung med en kÀkmuskulatur och tÀnder som gjorde det möjligt att krossa ben i en tugga var det fÄ dinosaurier som klarade sig. Tyrannosaurus rex kunde inte springa fortare Àn en mÀnniska nÀr den var fullvuxen, och vÀgen till att bli fullvuxen var ocksÄ speciell. FrÄn att den var 10 Är till den var 20 Är gick Tyrannosaurus upp 2 kg om dagen.
SÄ ni kanske tÀnker att det inte borde vara sÄ svÄrt för de andra dinosaurierna att komma undan en sÄ lÄngsam dinosaurie? Men jo, för man tror att de levde och jagade i grupp, kan ni fatta? Och om inte det vore nog tror man att de varit minst lika smarta som schimpanser.
Tacka gud för meteoriten.
20230331_073016.jpg

Dag 31:
Sista dagen - första owgm-omgĂ„ngen för mig och det var nog Ă€ndĂ„ enklare Ă€n vad jag hade trott. Fast jag gjorde ju ocksĂ„ ett extremt defensivt klockval, sĂ„ nĂ€sta Ă„r blir det nĂ„got roligare för egen del 😅

Stort tack till alla för en riktigt trevlig trĂ„d att följa och sĂ€rskilt stort tack till alla er som roddat (och delat ut slaps 🩇) - grymt jobb!

BF08C6E0-BB41-4CF6-ACC7-38D6FB091D61.jpeg

FĂ„r se om min nyinköpta vĂ€ktare till klockorna hĂ€r hemma kan inbringa lite tur till dragningen eller om @Berns riggar dragningen med ”palmade” lotter?

19032A33-6A6D-4BC8-872D-C74B1D9D4E6B.jpeg

DĂ„ bĂ„de syster och fru fyller Ă„r igĂ„r och idag sĂ„ checkar jag ut tidigt nu men lycka till alla och sjukt kul att vi kunnat samla ihop sĂ„ mycket till Min stora dag! đŸ™đŸŒ

Etter Ä ha «kun» fullfÞrt 28 av 31 dager av OWG er craving pÄ andre klokker stor. Blir litt rotering i dag.

En annen god ting med OWG var Ä benytte mars til Ä gjÞre andre ting ogsÄ:

LÊre seg Ä bake. Var lettere enn jeg trodde - gitt at man fÞlger basisoppskriften med mel, vann, gjÊr og salt. Har nÄ ogsÄ begynt Ä lage egne bakeoppskrifter med nÞtter og grovt mel i deigen.

GÄ ned nesten 5 kilo. Ikke vanskelig - men fryktelig kjedelig. Det var imidlertid verdt det. Kan jo bruke klÊr som var for trange. Ulempen er at jeg mÄ justere stÄllenkene pÄ klokkene. SÄ lenge vi snakker Rolex er det painless. NÄr det kommer til GS er det PITA.

Å bruke SBGW i 4 uker var kjekt og det Ă„ manuelt trekke klokka opp hver morgen ble en fin rutine og interaksjon med klokka. I snitt gikk den +7 sekunder per dag, sĂ„ mĂ„tte justere den etter 2 uker da jeg plutselig var fĂžrst til alle mĂžter pĂ„ jobben.

Ha en fantastisk helg.

:)

E3F7B02F-4FB9-4226-8646-980696BA67DE.jpeg

F1F333C6-0356-4438-8064-0BDDB98A549A.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp