• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

roosterman

G-shock
2-Faktor

Bilagor

  • 26Pater J.jpg
    26Pater J.jpg
    178.8 KB · Visningar: 2
  • 28loevhagen.jpg
    28loevhagen.jpg
    162.6 KB · Visningar: 2
  • 28Stensture.jpg
    28Stensture.jpg
    177.1 KB · Visningar: 1
  • 29ankaret.jpg
    29ankaret.jpg
    161.1 KB · Visningar: 1
  • 29Staben.jpg
    29Staben.jpg
    171.4 KB · Visningar: 1

Affe

Una vida loca
2-Faktor
YES! Då var man med i MATCHEN i MATCHEN! Anmälde mig precis, och klockjäveln jag ska bära blir denna NOBREZA ” Incablock ” .

Liten länk till den som orkar läsa denna paketöppningen jag presenterade när det begav sig! För den som inte orkar läsa SKITEN så har ni snabbversionen precis under!


Jaja...åter till klockan jag fick hem idag, denna klocka känns helt grym, klockan ifråga är en NOBREZA " Incablock " och det är väldigt mycket 70-tal som jag känner att jag gillar. Även här så är det detaljer som gör en lycklig, först så är det datumet, normalt så är det ju svart, i denna så är det rött, vet inte om jag gillat den bättre ifall den hade haft Roulettdatum, även om det är über coolt! Här så mixar vi den orangea sekundvisaren med röda visare på kronograferna, WOW, man får ju ståpäls som Gunde skulle ha sagt!

DSC_6406_LI.jpg



TACK,TACK...vi lär synas igen.
DSC_6408.JPG



Redan innan klockan år uppackad så pirrar det till!
DSC_6413.JPG



Vilken tavla, den skiftar som sagt i Grön/Grå svårt att få till bilden. Är det någon som kan förklara vad skalan/siffrorna 1-20 har för funktion, tack på för hand!
DSC_6421.JPG



Lite tråkigt att inte det var någonting på kronan.
DSC_6420.JPG



Bakboetten/locket hetsar man inte upp sig på i alla fall!
DSC_6423.JPG



Som sagt, sååååå fet tavla!
DSC_6417.JPG



Tyckte lädret gjorde sig riktigt bra på klockan!
DSC_6444.JPG



Känns inte så lien bredvid Speedmastern trots att klockan bara är 37,5 utan krona.
DSC_6415.JPG




Fakta/Specificationer

Model: NOBREZA ” Incablock ” .
Case Material: Stål
Movement: Cal: Valjoux 7734, Manuell.
Complications: Kronograf, Datum i röd färg.
Crown: Endast utdrag.
Crystal: Plexiglas
Diameter: 37,5mm
Thickness: 12.10mm
Bracelet: Läder med Blygelspänne.
Lug Width: 20mm
Dial: Härligt Grön/Grå tavla
Reference Number: 4300
Årtal: Ca 1975.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor

Bilagor

  • 24Finnish Joe bonus.jpg
    24Finnish Joe bonus.jpg
    176.6 KB · Visningar: 1
  • 0028Lappenking bonus.jpg
    0028Lappenking bonus.jpg
    151.8 KB · Visningar: 1
  • 30Backbonus.jpg
    30Backbonus.jpg
    152.3 KB · Visningar: 1
  • 30Denke bonus.jpg
    30Denke bonus.jpg
    171 KB · Visningar: 1
  • 30loevhagen bonus.jpg
    30loevhagen bonus.jpg
    177.8 KB · Visningar: 1
  • 30MaiPenRai bonus.jpg
    30MaiPenRai bonus.jpg
    177.9 KB · Visningar: 1

Imre

Panerai
@roosterman min lilla marängsviss, jag var ju inte ens med förra året så jag platser väl egentligen inte i memory lane……mer än som stödbidragare till den fina saken……eller? Hmmm minns inte. Kommer dock vara med och bidra till insamlingen i år men troligast byta klocka hej vilt. Jag har följt detta superdåligt i år men vem delar ut lavetter?
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
@roosterman min lilla marängsviss, jag var ju inte ens med förra året så jag platser väl egentligen inte i memory lane……mer än som stödbidragare till den fina saken……eller? Hmmm minns inte. Kommer dock vara med och bidra till insamlingen i år men troligast byta klocka hej vilt. Jag har följt detta superdåligt i år men vem delar ut lavetter?
1708979477096.gif
 

Back

Vacheron
2-Faktor
@roosterman min lilla marängsviss, jag var ju inte ens med förra året så jag platser väl egentligen inte i memory lane……mer än som stödbidragare till den fina saken……eller? Hmmm minns inte. Kommer dock vara med och bidra till insamlingen i år men troligast byta klocka hej vilt. Jag har följt detta superdåligt i år men vem delar ut lavetter?
@Imre min lilla fluffiga enhörning. Memory lane kommer här från 2022
IMG_4306.jpeg

Det var otroligt mycket kärlek i den handsken ♥️♥️♥️
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
@roosterman min lilla marängsviss, jag var ju inte ens med förra året så jag platser väl egentligen inte i memory lane……mer än som stödbidragare till den fina saken……eller? Hmmm minns inte. Kommer dock vara med och bidra till insamlingen i år men troligast byta klocka hej vilt. Jag har följt detta superdåligt i år men vem delar ut lavetter?
Men det är väl klart att du platsar där min vaniljbullegoa snutt😁
Du fick en hurring bara för att du är du ju, trots att du bara hejade på från sidolinjen😉
Och klart att ett bidrag är väldigt uppskattat ändå😍
 

Imre

Panerai
@Mic1 trevligt, hoppas handsken är laddad.
@Back din hårthänta kärlek är alltid lika mysig, det är ju så jag börjar rysa av upphetsning.

Jahapp, man får väl vara med och jäklas lite i år oxå då. Vad ska jag bära 1 mars då? Hydroconquest kanske? Men viktigast av allt, vad ska jag förlora med??? Får jag fatt i klockan från Deadpoolfilmerna kommer jag lätt bära den hela mars men har försökt i 4 år att få fatt i den utan att betala rejält överpris men ej lyckats haha
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fortfarande så kluven vad jag ska bära under mars månad…
Just nu har jag väl dessa två kandidater:
IMG_2489.jpeg

IMG_1774.jpeg

Den första är ju ny för mig och skulle väl därför kunna vara en perfekt kandidat, den andra är ju tidigare OWG-deltagare och funkar ju kanon 🤩 mitt jobb kan vara väldigt slitigt och behöver såklart ta det i beaktande nu när man inte längre får byta klocka efter jobbet 🥲
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jaha, missade att diskussionen gått över hit redan i förtid, så nu blir det dubbelpostning!

I år föll valet på ett ebay-baserat hemmaknåp med ett ETA 2892-A2 verk i. Den har inte mycket handledstid. Jag kommer antagligen behöva byta vridring någon gång under månaden, eftersom den är lite sned och ilägget är limmat med snabblim :D Visarna är ju för långa också. Hur mycket får man byta innan det är en ny klocka? o_O

IMG20240227070728.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Som jag skrev innan i fel tråd…
Ni som gör detta för första gången, ger er inte på att förklara detta för utomstående typ kollegor. De kommer aldrig se likadant på er igen.
”Utmaningen är att ha på sig en klocka under mars annars får jag en örfil och en förolämpning av Batman”

Man får trycka på välgörenhetsbiten först, så kan det galna nämnas lite i förbifarten :D
 
Topp