• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SESC

Omega
Farsan ska sälja sin limiterade Sjöö Sandström, vad är rimligt pris för en sån här?
Sägs att det endast är 10 ex gjorda, til en av var av styremedlemmarna vid den tiden.

42mm
Roseguld
Inget certifikat men box





AF2EE597-D4E2-4218-9361-FC9147C2A85F.jpeg
0E75D045-7CA5-44CF-8A65-72F296DD2390.jpeg
09B50A98-0830-4F87-9F4E-BCB767BA4087.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har inte du haft/har en sådan @TiE och kan peka i rätt riktning gällande värdet?
@scharnke, Detta är svårt. På grund av att de aldrig kommer ut till försäljning så finns det inget riktvärde. Jag har inte ägt någon men däremot klämt på en hos S&S, som jag skrev i https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/
Nyvärdet var alltså dryga 140 kkr. Mycket guld, tung pjäs. S&S har normalt inte så högt andrahandsvärde så spontant är väl 50% av listpriset en gissning, men det gäller ju att hitta rätt köpare. Guld Royal Capital går nog dyrare, men även dessa dyker mycket sällan eller aldrig upp till försäljning. Där kanske vi pratar 75% av nypriset eller mer. Men RC är en mer omtalad och eftertraktad modell.
Men varför säljer han?
Jag skulle aldrig sälja den klockan och som son, inte tillåta en försäljning. Tänker han köpa nytt och något som Krons/Nymans för, så går den att lämna i inbyte, kanske, certet saknas.....
 

Halo

Breitling
Fluktat runt här länge men detta blir mitt första inlägg. Köpte en Sub 16800 för ett gäng år sedan och undrar vad den kan vara värd om jag väljer att separera från den. Två små små dings på plexit men i övrigt i fint skick för att vara en 86:a (tycker jag). Boxar, lite papper och extra länkar finnes.
Någon vänlig skäl som kan ge lite input? Har kikat runt lite på KS K&S samt andra klocksiter men tycker att prissättningarna spretar en del.
 

Bilagor

  • 20190421_021305.jpg
    20190421_021305.jpg
    232.2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Fluktat runt här länge men detta blir mitt första inlägg. Köpte en Sub 16800 för ett gäng år sedan och undrar vad den kan vara värd om jag väljer att separera från den. Två små små dings på plexit men i övrigt i fint skick för att vara en 86:a (tycker jag). Boxar, lite papper och extra länkar finnes.
Någon vänlig skäl som kan ge lite input? Har kikat runt lite på KS K&S samt andra klocksiter men tycker att prissättningarna spretar en del.
Fler bilder så skicket kan avgöras skulle hjälpa
 

J.TIMEX

Omega
Som sagt marknaden är inte stor för limiterade utgåvor från tyska Steinhart. Det är svårt att hitta relevanta priser på den då det är 333stycken tillverkade och priset när den släpptes var 490 engelska pund runt 6000 kronor 2011-2012. Jag har hittat from 2011 till dagens datum 6-7 stycken till salu totalt, prisspannet har varit allt från 700-800 EUR när den precis släpptes till 2000-3000EUR till dagens datum.Hoppas att ni har blivit lite klokare vad priset gäller då det är en udda fågel och priset detsamma. Väl mött
 

HSK

Patek
2-Faktor
priset när den släpptes var 490 engelska pund runt 6000 kronor 2011-2012. Jag har hittat from 2011 till dagens datum 6-7 stycken till salu totalt, prisspannet har varit allt från 700-800 EUR när den precis släpptes till 2000-3000EUR till dagens datum.
Länka i så fall gärna till dessa. Ebayannonsen förblev osåld och Chrono24-handlaren du syftade på verkar vara samma person som satte samma utannonserade pris även där (obs. utannonserat pris vilket inte är samma sak som slutpris).

Jag är inte ute efter att hacka på dig eller något sånt, jag tror bara att du har lite orimliga förväntningar på värdet. Den enda försäljningen som presenterats hittills och som går att verifiera verkar vara den på 420 euro. Att någon lycksökare sätter ett pris på 40 papp är inte riktigt relevant.

Annonsen ligger nu på 16' men var inte priset typ 50' från början? Jag minns att jag såg den tidigare och reagerade på vad jag uppfattade som ett extremt högt pris.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Som du nämner "vad han fick vet vi inte" men såld blev den i iallafall.
Det vet vi egentligen inte heller då det inte går att styrka, den kan lika gärna ha blivit tillbakadragen. Jag håller med om att den är svårvärderad men enligt mig känns kanske 8-10k som ett rimligt pris förutsatt att den kostade 6-7000 när den väl fanns att köpa. 333 ex är ändå ett par stycken och tittar man på andra märken och modeller som sålts i liknande upplagor brukar det inte vara någon vidare våldsam prisökning med tiden om det inte gäller en extremt hypad modell.

Det handlar samtidigt om att hitta rätt köpare och 16' kan mycket väl vara ett rimligt pris i någons ögon. Lycka till med försäljningen och återkom gärna med slutpris om/när den blir såld. :)
 
Senast ändrad:

J.TIMEX

Omega
Länka i så fall gärna till dessa. Ebayannonsen förblev osåld och Chrono24-handlaren du syftade på verkar vara samma person som satte samma utannonserade pris även där (obs. utannonserat pris vilket inte är samma sak som slutpris).

Jag är inte ute efter att hacka på dig eller något sånt, jag tror bara att du har lite orimliga förväntningar på värdet. Den enda försäljningen som presenterats hittills och som går att verifiera verkar vara den på 420 euro. Att någon lycksökare sätter ett pris på 40 papp är inte riktigt relevant.

Annonsen ligger nu på 16' men var inte priset typ 50' från början? Jag minns att jag såg den tidigare och reagerade på vad jag uppfattade som ett extremt högt pris.
Som jag skrev det är väldigt svårt att hytta information om JG74, och det stämmer det du säger den enda källan till någon pris är från en auktion som började december 2017 på 55 EUR och avslutades januari 2018 landade på 420 EUR kanske köparen gjorde ett kap!
 
Senast ändrad:

J.TIMEX

Omega
Det vet vi egentligen inte heller då det inte går att styrka, den kan lika gärna ha blivit tillbakadragen. Jag håller med om att den är svårvärderad men enligt mig känns kanske 8-10k som ett rimligt pris. 333 ex är ändå ett par stycken och tittar man på andra märken och modeller som sålts i liknande upplagor brukar det inte vara någon vidare våldsam prisökning med tiden om det inte gäller en extremt hypad modell.

Det handlar samtidigt om att hitta rätt köpare och 16' kan mycket väl vara ett rimligt pris i någons ögon. Lycka till med försäljningen och återkom gärna med slutpris om/när den blir såld. :)
Tack för visat intresse och återkommer med facit om det blir såld eller inte. Vänligen J.TIMEX
 

dansjo

Breitling
IMG_20190421_085632.jpg IMG_20190421_085653.jpg IMG_20190421_085718.jpg
Hej!
Har haft denna klocka liggandes länge i en låda men är lite nyfiken på den nu. Någon som vet vad värdet kan vara och har någon info om själva klockan?

Glaset är ju trasigt så det borde man kanske byta och även putsa upp den lite..


Mvh
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
IMG_20190421_085632.jpg IMG_20190421_085653.jpg IMG_20190421_085718.jpg
Hej!
Har haft denna klocka liggandes länge i en låda men är lite nyfiken på den nu. Någon som vet vad värdet kan vara och har någon info om själva klockan?

Glaset är ju trasigt så det borde man kanske byta och även putsa upp den lite..


Mvh
Ett par hundralappar på sin höjd. Atlantic är inte direkt högt värderat och även om tavlan säkert tilltalar nån ruinromantiker är den närmast att betrakta som en reservdelsklocka. Om verket funkar ok dvs.
 
Någon som kan svara på vad ett rimligt värde på en breitling chronomat evo 44mm med den vita mother of pearl tavlan kan vara? Servad 2015 och ytterligare kontrollerad 2017. Fullset i väldigt bra skick.
Tacksam för hjälp.
 
Topp