• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watches and Wonders 2024 the tråd >>>>>

Endusima

Cartier
2-Faktor
IMG_1029.jpeg

Bra släpp av Tudor
Stör mig otroligt mycket på datumfönstret av nån anledning. Siffrorna är alldeles för små, får Daniel Wellington-vibbar...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Klart det går att jämföra, men inte likställa, speciellt om vi pratar om var inspirationen kom ifrån. Jag är rätt säker på att det är just bakelit-gmt de försökt efterlikna.
Klart du kan jämföra men ser inte hur det är relevant att den möjligen har inspirerats av en väldigt gulnad gammal vintagerolle. Det är ju olika klockor av många anledningar. Möjligt att nya GMT:n ser kul ut om 40 år även om fakegulnaden rimligen inte kommer att ändras. Hävdar fortsatt att det ser ut som en billig klocka, bortsett från att kvaliteten såklart är helt annan hade jag inte höjt ögonbrynen om det hade stått Pagani Design på urtavlan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klart du kan jämföra men ser inte hur det är relevant att den möjligen har inspirerats av en väldigt gulnad gammal vintagerolle. Det är ju olika klockor av många anledningar. Möjligt att nya GMT:n ser kul ut om 40 år även om fakegulnaden rimligen inte kommer att ändras. Hävdar fortsatt att det ser ut som en billig klocka, bortsett från att kvaliteten såklart är helt annan hade jag inte höjt ögonbrynen om det hade stått Pagani Design på urtavlan.
Tankeövningen kan vara att fundera på vad som gör att du tycker den ser billig ut. Jag ser inte det.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nu pratade @Nicbex inte om vart inspiration kommit från, utan hade en åsikt om att den såg billig ut. Oavsett om den ska likna bakelit, så fråntar det inte hans åsikt (som jag delar) att den ser billig ut.

Eller är bakelit och billig två jämförbara motpoler? Du är så petnoga när du kommentarer andra, så nu blev det lite @Aurum stil mot @Aurum 🙂😉
Tycker att den ser ut som alla andra Tudors. Isf är det att likställa att alla Tudor ser billiga ut 🤷‍♂️ Ser inte hur en färg kan göra att ngt ser billigt eller inte ut.
För mig ser den även lite ut som Rlx root beer GMT men den kanske också ses som "billig"
 
Topp