• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40 årspresent till min man - Rolex dykarklocka?

Tack alla för ert engagemang!! ❤️
Ok, tänk Filippa K, enkel stilren klädsel. Har ofta skjorta på jobbet, men inte kostym. Ganska slank och har bra scandinavisk stil
Det förklarar nog hans stil ganska bra!
Jag hade då köpt en Explorer eller en milgauss, om det måste vara Rolex. Annars finns det ju mycket fina klockor från andra märken som ryms inom din budget.
En dykarklocka hade jag absolut avstått ifrån om han använder mycket skjortor.
En Breitling navitimer kanske kan vara nåt, lite ovanligare än de flesta andra tipsen i tråden och en riktigt snygg klocka. ^^
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kör på Submarinern, kan aldrig bli fel. Troligtvis ett av de mest säkra korten i hela industrin.

OT: Jättekul att du vill köpa en fin klocka till honom förresten! Må han slita den med hälsan i ditt sällskap :)
 

FruUR

Omega
Nope, men bättre än en sub iaf.
Ok, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex sen ;)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ok, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex sen ;)
Explorern passar absolut till T-shirt och shorts :) Egentligen passar väl Submarinern till kostym också 2018. Det är typ samma regel som att man inte ska ha bruna skor på kvällarna, vilket idag ingen bryr sig om. Men frågar du en stil-expert är det fel, och här är alla "klockexperter" ( ;) ) därav samma argument.
 

FruUR

Omega
Explorern passar absolut till T-shirt och shorts :) Egentligen passar väl Submarinern till kostym också 2018. Det är typ samma regel som att man inte ska ha bruna skor på kvällarna, vilket idag ingen bryr sig om. Men frågar du en stil-expert är det fel, och här är alla "klockexperter" ( ;) ) därav samma argument.

Det är så intressant med alla stilregler för killar... kvinnligt mode handlar ju mycket om att bryta regler på ett coolt sätt... typ sneakers till klänning osv...
Inte bruna skor på kvällen, kul då har jag lärt mig mycket nytt idag! :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är så intressant med alla stilregler för killar... kvinnligt mode handlar ju mycket om att bryta regler på ett coolt sätt... typ sneakers till klänning osv...
Inte bruna skor på kvällen, kul då har jag lärt mig mycket nytt idag! :D
Skillnaden är att ni är innovativa. Blir inte så mycket bryta stilregler när 15 mäklare ska ut och luncha och 15 mäklare kör blå kostym och Submariner på armen. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok, jag har aldrig tänkt på att en dykarklocka inte passar till skjorta men jag är ju som sagt nybörjare och kul att höra hur ni tänker! Men passar en explorer till T-shirts och shorts då? Man vill ju gärna ha en klocka som man kan matcha till allt... han har en Omega Speedmaster nu så detta blir ju ett kompliment, men kan tänka mig att han mest kommer till att använda sin nya Rolex sen ;)
Det är ju knappast så allvarligt och mest något klockintresserade och konservativa tänker på. Det som idag är lite fjantigt är att bära ett verktygs/dykar-ur som är byggt för att tåla det mesta som ett delikat dressur. Vara rädd för repor på de oftast väldigt blanka uren. Känns väldigt fel för vissa.
Explorern I har ju i stort sett samma boett som Datejust så den är mer förlåtande till lite mer uppklädd enligt mig. Fungerar mer än väl till t-shirt och shorts, men framförallt bättre till skjorta. Personligen tycker jag det finns för få som bär små Cartiertanks i ädelmetall till vardags. Passar bättre till skjorta och mer dressat, men får tas av om man skall blöta ner sig eller skruva med bilen.

Jag tror han blir jättenöjd med både Submarinern och Explorern. Den senare kan nog anses vara ett lite smakfullare val om man bär den i Stockholms innerstad till skjorta eller kavaj/kostym. Men det håller såklart inte alla med om.
 
Senast ändrad:
Det är så intressant med alla stilregler för killar... kvinnligt mode handlar ju mycket om att bryta regler på ett coolt sätt... typ sneakers till klänning osv...
Inte bruna skor på kvällen, kul då har jag lärt mig mycket nytt idag! :D
Det beror såklart mycket på hur allvarligt man tar på dessa stil och etikettregler också.
Men jag tkr till exempel att män på 30+ klädda i byxor som ser ut att vara deras flickvänns leggings ser riktigt löjligt och omanligt ut.
Detsamma gäller såklart med klockor. Men inget är hugget i sten. Ni kan ju gå tillsammans och shoppa en klocka?
Har han själv valt så slipper du oroa dig för att ha köpt "fel" klocka. Som han kanske känner att han inte kan eller vill byta just på grund av att det är en 40 års present. :)
 
Kör på Submarinern, kan aldrig bli fel. Troligtvis ett av de mest säkra korten i hela industrin.

OT: Jättekul att du vill köpa en fin klocka till honom förresten! Må han slita den med hälsan i ditt sällskap :)
Är man osäker ska man naturligtvis välja ett säkert kort likt 9 av 10 managementkonsulter.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Skämtåsido, det är inget fel på Submarinern. Det är en väldigt snygg, välbyggd och ikonisk klocka så det kan nog inte gå fel.
@vaniljglass har dock en poäng i att det är ett ganska torrt val eftersom man ser dom precis överallt.
Eftersom han har en Speedmaster tänker jag att han kanske har ett litet intresse så han kanske nämnt någon gång någon klocka han är intresserad av?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Skämtåsido, det är inget fel på Submarinern. Det är en väldigt snygg, välbyggd och ikonisk klocka så det kan nog inte gå fel.
@vaniljglass har dock en poäng i att det är ett ganska torrt val eftersom man ser dom precis överallt.
Eftersom han har en Speedmaster tänker jag att han kanske har ett litet intresse så han kanske nämnt någon gång någon klocka han är intresserad av?

Det är ju dock rätt fel att säga att submarinern ses "precis överallt". På Norrmalmstorg ser jag en del, i Örebro såg jag dem aldrig.

Submarinern är ett klassiskt val med allt vad det innebär.
 

Code

AKA Vincent B
Nån av dom här skulle jag bli glad av..:)
116300, 116622 (lite dyrare) , 216570 eller varför inte en 116710? :)
(Bilder fr www)..
951396cc-930a-49e1-97d1-33e1c0b6e39e_zpsdimcv4xg.jpg
zRolex-Yachtmaster-116622---116635w.jpg
zw-111585w.jpg
replica-rolex-gmt-master-ii-116710ln-ur-stainless-steel-black-dial-swiss-2836-2.jpg
 
Topp