Klart det är trist att bli besviken när förväntningarna inte infrias. Och visst är det så att när man väl lagt märke till det är det svårt att ha det osett. Klart man kan tycka att detta är slarvigt, men som @ironcastle nämner så märker med säkerhet inte 99% av kunderna en avvikelse på 1/10. Personligen hade jag inte lagt märke till det än mindre gjort det till en grej. Skulle absolut inte uttrycka det som att "det är så jävla off".Dom har inga bezels på lager hos min AD, i sådana fall hade dom fixat det omgående utan att skicka till Tudor enl. deras egna utsago (Har bara en AD i stan). Om du hade läst igenom ordentligt så hade du även snappat upp att jag redan frågat om ny bezel hos AD och att dom skulle återkomma så.
F.ö är det jävligt konstigt snack om att 1/10 mm inte är mycket. För det första så är det mycket mer än "1/10 mm", för det andra så är det en jävligt stor diff relativt till hur liten triangeln är.
Det är likväl en serietillverkad klocka och ev. marginella avvikelser kommer alltid att finnas. Om det inte är detta så har det ju dryftats om ev. "vita pricka" ett par sidor tillbaks som man endast ser med lupp. Har sett avvikelser på Rolex eller kommentarer där man är besviken för att visarna inte är målade på undersidan. Även om 40k är mycket för en klocka skulle priset behöva vara bra mycket högre för en högre QC. Man ska även komma ihåg att vad ögat kan uppfatta kontra vad som är synligt mha kamera är två helt olika saker.
I detta fallet skulle jag se till mig själv vad jag är beredd att betala och vad mina förväntingar är. Om det var jag skulle jag ha svårt att se att varken säljaren eller AD har något ansvar. Att överkomma Tudor's QC för 1/10 är nog "att jaga efter väderkvarnar".