Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast ändå, handen på hjärtat, att det förekommer exemplar av framförallt BB54 där lume pip är helt galet ocentrerad kan vi väl vara överens om och konstatera? Med det sagt menar jag inte att allt behöver vara perfekt. Vissa avvikelser får man naturligtvis acceptera, om inte annat för sitt eget välmåendes skull. Fridens!Det er mer hjelp enn hva trolig first meets the eye, @sirengatto. Mange lever helt fint med en lume pip som er "så jævlig off" som bildet @Endusima viser til. Jeg forstår hans frustrasjon, men nekter å være med i all support om at "dette er helt for jævlig av Tudor". Som sagt - enda en gang; håper det løser seg.
For femte gang: Håper det løser seg.Bra nivå på det inlägget, blir min första ignore här!
Kan hålla med om att det är saktfärdigt. Vill de inte lösa det så tar det ju dem ingen tid alls att komma fram till det. Dåligt.Jag är väl medveten om att Tudor själv bestämmer vad dom anser som felfritt, är helt klart övertygad om att jag måste punga upp för en ny bezel. Det jag stör mig på mest är att det tagit snart 4 månader, om AD kan beställa en ny bezel lär det ju ta några veckor minst också.
Som "anekdot" kan jag ju tillägga att AD sa att Tudors kvalitetskrav är att fel som inte syns från 15cm med blotta ögat är inom tolerans. Förutsatt att dom talar sanning vill jag ju mena att dom inte följer sina egna riktlinjer i detta fallet men eftersom Tudor gömmer sig bakom AD:s så finns det inte mycket att göra åt det.
Till deras försvar vad gäller tiden så ville dom skicka tillbaka den redan i maj men AD stoppade och ville att det skulle dubbelkollas.Kan hålla med om att det är saktfärdigt. Vill de inte lösa det så tar det ju dem ingen tid alls att komma fram till det. Dåligt.
Sen tycker jag som sagt att de snarare borde göra dig glad och bara lösa det än att få dig sur och missnöjd. Vad kan en bezel kosta dem? En hundralapp? Trams.
Rätt uselt för prisklassen måste jag säga...Random bilder fra interweb'n. Så, til de som skal kjøpe en Tudor: Sjekk lume pip FØR kjøp - hvis det plager deg at lume pip er litt ute av senter.
![]()
Nja. Tudor er jo regnet som "value for money".Rätt uselt för prisklassen måste jag säga...
ja, håller med, Tudor får ställa in sina maskiner lite bättre.Rätt uselt för prisklassen måste jag säga...
Men av alle bildene der er @Endusima sin Tudor den beste med minst avvik. Det betyr IKKE at han må være fornøyd. Bare så det er sagt.Rätt uselt för prisklassen måste jag säga...
Hej.När vi ändå diskuterar BB54 så verkar det som att gummit även passar till BB58. Ej min klocka nedan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är som Kjell Höglund sjunger: man vänjer sig.Efter midsommarsnapsen ville familjen se GMT’n. De röstade enhälligt för att den skulle stanna, så får det bli. Jag får vänja mig vid de 2mm extra jmf med BB54’an. Så denna kommer ni att få se frekvent i mina inlägg framöver.
![]()
Bra beslut, ville skriva att du nog skall tänka om. Ge den en halv dag så tänker du inte mer på storleken utan bara njuter av den. Ha en bra midsommar alla Tudorvänner ! (annat fabrikat på armen idag så ingen bild)Efter midsommarsnapsen ville familjen se GMT’n. De röstade enhälligt för att den skulle stanna, så får det bli. Jag får vänja mig vid de 2mm extra jmf med BB54’an. Så denna kommer ni att få se frekvent i mina inlägg framöver.
![]()
Tack snälla.Det är som Kjell Höglund sjunger: man vänjer sig.
Grattis till en fin klocka!
Det var så jag sade till min fru när vi träffadesBra beslut, ville skriva att du nog skall tänka om. Ge den en halv dag så tänker du inte mer på storleken utan bara njuter av den. Ha en bra midsommar alla Tudorvänner ! (annat fabrikat på armen idag så ingen bild)
Mycket bra beslut!Efter midsommarsnapsen ville familjen se GMT’n. De röstade enhälligt för att den skulle stanna, så får det bli. Jag får vänja mig vid de 2mm extra jmf med BB54’an. Så denna kommer ni att få se frekvent i mina inlägg framöver.
![]()
BB Pro-gummit passar inte BB58 = inget köpTack!
Blev nästan köp. Insåg att BB58-gummit är för blek, det är BB Pro-färgen jag måste ha. Någon som har koll om luggarna är identiska (mao satt ett BB58-strap på en Pro)?
![]()
![]()
Uppdatering: båda får flyga till Schweiz. Svarta får en helservice och den blå en täthetsservice.Hänger ej riktigt med i texten, har båda underliggande problem eller varför skicka båda till Tudor?
Vild gissning på svaret: finns spår av att fukt läckt in.![]()
Det gula till 58:an där var väl inte så dumt till svarta som på bilden? Jag blev lite sugenBB Pro-gummit passar inte BB58 = inget köp