Inget recept idag, men en reflektion... Jag åt "vegetariska pannbiffar" med bakad kulpotatis, löksås och saltgurka idag. Smakade riktigt bra och var väldigt uppskattade av samtliga som deltog under lunchen. Jag tycker det är bra med vegetariska alternativ för att få köttätare att prova vegetariskt. Framför allt för att få upp ögonen för att man kan bli mätt även av vegetarisk mat. Men samtidigt tycker jag som inte är köttätare att det ibland blir lite osmakligt med vegetariska köttalternativ. Förra veckan åt jag en vegetarisk "chili sin carne" med något "pulled" som var väldigt likt grytbitar i både smak och konsistens, jag vart tvungen att gå tillbaka och få bekräftat att det var vegetariskt. -Varför använde ni inte bönor istället frågade jag? "Då är det ju bara vegetarianer som vill ha det, var svaret". Med det sagt tycker jag fortfarande det är bra med köttalternativ så man kan testa sig fram hemma, men inte på restaurang, det är ju liksom inte som att jag helst vill ha mat som smakar kött men inte är det.
Håller helt med om detta. Innan jag blev vegetarian (10 år sedan) hade jag egentligen inget emot kött, men nu blir jag äcklad av tanken. Fick lite av den upplevelsen när jag testade Beyond Burger på Phil's, för köttlikt och inget jag kommer äta igen. Men för att få fler köttätare att stå över köttet är det ju perfekt!