• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Visst är det så för de har höga markörer. Tycker bara att det är lite skoj.
Älskar de där 70-talstavlorna från Tissot, känns lite mer påkostade. :)

Min från en annan modellinje men med liknande design...
IMG_20160902_164501_738.JPG
 

ittam

Audemars
Sitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.

0015.jpg

Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig. :)

De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...
Helt plötsligt vaknade habegäret till liv. Riktigt snygg!!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sitter i sommarmörkret (svårt att ta bra bilder) och har jobbat lite på GL projekt.

0015.jpg

Bommen måste kapas till rätt längd men då dessa har snabbväxling för datumet genom att trycka in kronan måste man verkligen inte göra fel. Visarna är det stora problemet men har en uppsättning, de sitter dock på en skrotklocka jag inte får upp, hur mycket superlimmande jag försökt men skall inte ge mig. :)

De som designade PR 516 GL klockorna för Tissot måste ha haft mycket skoj när de beslöt att använd kortare visare än på de vanliga mindre PR 516...
Snyggare med ringen där! Här är min GL
20190408_155412-01.jpeg
 

Martin Lovasz

Audemars
Bumpar denna högklassiga tråd med just en bumper som landade idag! :)
upload_2019-6-25_21-50-54.png
Oj Vilken pjäs det där är!

0047.jpg
Fick upp min GL Elektronic igår och i sitter som väntat ett ETA 9150. Gick igång som ni ser på bilden med nytt batteri men när man drar ut kronan och armen låser balansen går den inte gång utan hjälp när man trycker in kronan igen så den måste servas. Serienumret daterar den till ca 1969.
 
Topp