• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

JÖSSES Amalia... Tänk att det är 10 år ( 3650 dagar ) sedan jag registrerade mig!

Eller 10 År och 10 dagar för att vara exakt, var hundra på att jag registrerade mig den 13 juli faktiskt, men det visade sig att det var den 3 juli, men tiden går fort när man har roligt sägs det ju, så det var kanske därför jag glömde av det. Eller så kan det bero på att man har semester, man är ju inte så noga med dagarna då, man tar dagen som den kommer!

För 10 år så hängde jag på ett annat hak som hette " Time To Talk " hade tagit en liten paus därifrån om jag inte mins fel. Och jag hade varit sugen på en Rolex Milgauss rätt länge faktiskt, så jag googlade Rolex Milgauss for SALE! Och vipps så dyk en klocka upp till försäljning på ett forum som hette KLOCKSNACK, va FAN är det här tänkte jag, va är detta för FORUM och hur har jag kunnat missat detta :eek:. Så samma dag jag såg köpannonsen, så har jag för mig att jag registrerade mig på detta forum som varit mitt hem dom senaste 10 åren.

Som sagt var, tänk att man firar 10 år jubileum, själva klockintresset har jag nog haft sedan jag fick min första klocka redan som 6-åring till skolstarten av min mor, som var på affärsresa eller semester i Spanien. Det var en skön dykare som jag fortfarande har kvar i samlingen. Detta var i början av 70-talet, genom åren så fick jag flertalet klockor av min älskade mor, och på den vägen är det mitt intresse för klockor.

823447a9-82a2-40a3-811f-7fae64aa3fbc-jpeg.767744

Genom åren som gott, så har man både lurkat om kring i diverse trådar och förhoppningsvis skrivet en del trådar/inlägg som kanske har uppskattas! Har varit 10 roliga år, man har lärt sig massor av matnyttigt från forumets många duktiga klocknördar. Hoppas själv att man kunnat bidra med något matnyttigt, det är ju så det ska vara på ett sådant här forum, man växlar erfarenheter och kompetens, det gör så mycket för ett sådant här entusiastforum. I skrivande stund är vi 39,320 medlemmar, detta forum har ju växt så det knakat, den gamla forumledningen gjorde ett bra jobb. Finns så sjukt många bra trådar, finns allt och lite till, är bara att använda sökfunktionen så får man fram fakta till sina klockköp.

Är ju inte bara detta forum som är bra, det finns ju Vintage, Kobra Kai, Paneraitråden och inte att förglömma den trevliga Lifestyletråden. Får inte glömma Köp & Sälj såklart, den är ju KLOCKREN om man behöver sälja någorlunda säkert. Men trots detta så ska man alltid köpa både säljare och köpare, behöver inte gå in på det så mycket mera, det är ju klart som korvspad!

Nedanför...så har jag länkat in några av min trådar, dom som känns vettiga och någorlunda matnyttiga!

En tråd jag har förstått uppskattas är denna, och det är jag jätte glad över:

Mitt första inlägg på detta eminenta Forum, iaf det första som registrerades.

En av mina tidigaste inlägg/trådar jag skapade, den inbringade många skratt.

2014 fick jag faktiskt äran att göra Dagens Klocka, det var jag och några till som fick detta hedersamma uppdrag!

Fyra (4) gånger GMT...

Visst ska man kunna lita på sin Urmakare.

Mitt intresse för klockor, min älskade mor och presenter.

SUBMARINER versus GMT.

Alla goda ting är Tre, Ikonernas kamp när det kommer till kronografklockor!

Är det bara märkes/kvalités ur som gäller för att det ska bli roligt att samla på klockor?!

Känns Fan Som Jag Blivit Blåst Asså!

Vem försöker jag lura.

Fy...Fan, tiden går fort när man har roligt, klev precis in I 10.000 klubben för inlägg.

Faktum är att jag inte sålt så många klockor genom åren, flest klockor i GULD faktiskt tror jag. Dom jag sålt är, en King Midas 18K, Breitling SuperOcean 18K, Breitling Chronomat 18K, DAYTONA 16518 18K, är väl egentligen ingen GüldKille när det kommer till kritan. I stål så har det blivit 2 st Rolex GMT 16760 Aka (Fat Laydy) , anledningen var att jag sökte en i ett perfekt skick, som jag hittade på Kaplans, samt en Breitling Evolution som var för stor tyckte jag.

dsc_3317-jpg.206599
dsc_3678-jpg.574107

8-jpg.334387

dsc_2729-jpg.192476

16-jpg.218502

dsc_6989-jpg.334930

Mina Paketöppningar!

Som sagt var, dom flesta klockorna jag har presenterat finns faktiskt kvar, och sen har jag ett gäng som inte sitter på handleden lika ofta som vissa andra dom som jag lägger upp, är dom som jag bär frekvent!

adb69c80-e0ec-4ea1-8f4a-35c8778fff0f-jpeg.1694461

img_5479-jpeg.2346843

img_5454-jpeg.2346415

img_5295-jpeg.2343678
img_5202-jpeg.2342296

img_5400-jpeg.2345687

057e790f-41ad-46c5-a512-77f23d4410c4-jpeg.1424820

img_8710-jpg.545396

18c54e08-43ff-4434-9069-800545455198-jpeg.1137786

1617279888976-png.1725370

38c13ae8-f99e-4eaa-b357-d413eddf616b-jpeg.895071
dsc_9098-jpg.63248

9a9edf3e-870c-4136-becf-f29d185db018-jpeg.1850173

282c1b07-80ac-4d4f-adf1-e11a29db0932-jpeg.651349

63b94f05-2fb3-46b6-ac77-4796ae9867fd-jpeg.1257473
1617369626311-png.1726697

1617369383748-png.1726687

dsc_9919-jpg.478842

e145dcfc-96b8-487f-9bf1-8b48617083a5-jpeg.732184
image-jpeg.274013
73-jpg.478833

cadf92a4-6fcc-46eb-b567-4c9940c24e04-jpeg.837034

e4415f59-7130-4dd0-8e52-87610142c562-jpeg.788038
dsc_9520-jpg.456956

0635e40f-fd11-4c56-8880-2f4bfd045417-jpeg.796392

bbdda81c-546c-470a-87f0-b3f08b85715b-jpeg.907922

img_5856-jpeg.2348920
2902dc8b-bb38-4c8c-9fb7-79a3887ec21c-jpeg.719464
6dc2e5f5-4ca2-4776-8cd4-d30a87c4f33c-jpeg.792919
a99dc85e-1c65-4176-851a-ed908fcdb453-jpeg.687343
dsc_3350-jpg.561753

f45eb4fc-8289-4bef-b318-67770c916aaa-jpeg.1496664

dsc_9859-jpg.476303

Jaja...har varit 10 roliga år, hänger man på ett sådant här forum, så får man även några kompisar! Har lärt känna jätte många sköna människor genom åren, men det finns ett gäng som man har kommit riktigt nära som man har träffat fler än en gång och som har kommit och blivit väldigt nära vänner. Utan ranking 😆 , @jabla, @laketwig , @Husse , @Allan Ballan , @sjökvist , @TiE , @Simpatico , @Pelarn , @Pauledward , @Patron Ur. , @andheg , @You Can Call Me Al , har säkert glömt någon.

Tack alla ni medlemmar som gör det här forumet till var det är! Stort TACK till @hook och @Leben + alla moderatorer som håller igång detta forum så att vi alla klocknördar har någonstans att hänga om dagarna.

Vem vet, man kanske har ett 20 års JUBILEUM 2033, Hehe... fast det får tiden utvisa, vad är det man säger, den som lever får se!

OVER AND OUT!

Mvh // Affe
Tack för alla inlägg!
Du måste ju åka tillbaka till Helsingfors och så be om bytesrätt 🤣

Grattis mannen, du är grym!
Så glad över att jag lärt känna dig, vi ses snart igen @Affe! 🤩

Tack Kompis! Detsamma...jätte kul är det, nu är det lite länge sedan vi sågs mannen, vi får åtgärda detta framöver tycker jag...

Grattis. 10 år är en ordentlig milstolpe.

TACKAR! Visst fan är det det :cigar:, ser att du själv inte har så långt kvar!

Kul! Grattis till 10-år, jäklar vad tiden går. Insåg precis att jag själv blev medlem 30 juni 2013 så bara några dagar före dig och helt missat att tiden flugit så fort.

Stort TACK! Ja tiden bara rinner iväg, känns som att det inte var så länge sedan vi reggade oss, ellé hur ;). Då får man önska GRATTIS i efterskott, bra jobbat...

Tack för alla inlägg!
Du måste ju åka tillbaka till Helsingfors och så be om bytesrätt 🤣

Tack Själv! Hehe...skulle ha vart något det, men jag har för mig att någon berättade att klockbutiken inte fanns kvar tyvärr...

Grattis till 10 år och stort tack för alla grymma inlägg. Helt fantastisk samling klockor och historier. Tack.

Grattis till de drygt tio. Gillar verkligen dina inlägg som ger en liten glimt av din vardag och inte bara ett foto på en klocka. Spontant tänker jag på snickeri, träningscykel och hemmabio. Mycket bra bidrag till forumet!👏🏼👏🏼👏🏼

Tackar...Tackar!

Grattis @Affe! Imponerande hur mycket du har bidragit med!

Tackar! Kul att höra att du tycker jag bidragit till forumet!

Mycket brukande och mycket skön kunskap i dina inlägg under dessa tio år.

Tackar! Kul att du tycker så, jag har själv lärt mig mycket av andra forummedlemmar kunskap och kompitens!

Grattis till 10 år och stort tack för alla grymma inlägg. Helt fantastisk samling klockor och historier. Tack.

Tack Själv, kul att du gillat det jag skrivit! Jag är mycket glad över den, din är inte så dålig heller vad jag minns!

Tack 😆, jag tar av mig hatten för den komplimangen!

Grattis till de drygt tio. Gillar verkligen dina inlägg som ger en liten glimt av din vardag och inte bara ett foto på en klocka. Spontant tänker jag på snickeri, träningscykel och hemmabio. Mycket bra bidrag till forumet!👏🏼👏🏼👏🏼

Stort TACK! Så kul och höra att man kan glädja andra med att bara vara sig själv, det uppskattas verkligen ;)👊

Grattis!
Har inte sett alla trådar tidigare, grymt 👍 :D

TACKAR! Finns lite att läsa i kapp 😆;)

Tack Själv! Hehe...skulle ha vart något det, men jag har för mig att någon berättade att klockbutiken inte fanns kvar tyvärr...
🤣 Tacka fan för det. Ägaren hamnade ju på psyk efter Er sammandrabbning så affärerna gick åt helvete 😂

Grattis till 10 år. Jag känner mig fortfarande som en färsking här på KS med mina knappa 5
år. Men några av dina trådar har sedan starten av dessa år tillhört några av mina favoriter, och gör så fortfarande

Grattis 😃
Dock är 10 år bara en siffra. Tanken slog mig att jag förmodligen inte kommer bidra lika mycket som du till KS ens efter 30 år 😅

Affelino mr WiS himself, din episka unboxing video med några rollar och
alltid vara THA AFFE Heritage för mig. Fassen vad jag garvade och njöt. Keep it up WiZbroh!

Stort TACK!

🤣 Tacka fan för det. Ägaren hamnade ju på psyk efter Er sammandrabbning så affärerna gick åt helvete 😂

Grattis till 10 år. Jag känner mig fortfarande som en färsking här på KS med mina knappa 5
år. Men några av dina trådar har sedan starten av dessa år tillhört några av mina favoriter, och gör så fortfarande

Haha...nästan så man tycker lite synd om HONOM! TACKAR...och vad kul att höra att du har några favoriter, några trådar är jag riktigt nöja med.

Grattis 😃
Dock är 10 år bara en siffra. Tanken slog mig att jag förmodligen inte kommer bidra lika mycket som du till KS ens efter 30 år 😅

Stort TACK! Så sant, så sant...Hehe...nja det var väl lite och ta i 😆, vi säger 15 istället ;)

Affelino mr WiS himself, din episka unboxing video med några rollar och
alltid vara THA AFFE Heritage för mig. Fassen vad jag garvade och njöt. Keep it up WiZbroh!

Haha...den där VIDEON vill jag helst glömma 🤪😅

TACKAR...känns kul och höra 🤙

Inte varit med under alla år men uppskattar alltid att läsa ett @Affe -inlägg, bra jobbat och hoppas att du fortsätter minst 10 år till🙏

Inte varit med under alla år men uppskattar alltid att läsa ett @Affe -inlägg, bra jobbat och hoppas att du fortsätter minst 10 år till🙏

Stort TACK! Hehe...får man ha hälsan i behållning så ska man väl kanske klara av 10 till...

Tio år, det är stort, bra jobbat.
Alltid lika kul att läsa dina inlägg @Affe
Bra bilder, och texter med både hjärta och hjärna.

Stort TACK...för dom värmande orden, och det känns kul att det uppskattas det man skriver och bilder man lägger upp!

Grattis till 20 år @Affe blir genuint glad när jag läser dina inlägg vi har ju bara träffats en gång och fick då se en del av fina samling som var väldigt imponerande .
Hoppas på 10 fantastiska år till❤️

Grattis till 20 år @Affe blir genuint glad när jag läser dina inlägg vi har ju bara träffats en gång och fick då se en del av fina samling som var väldigt imponerande .
Hoppas på 10 fantastiska år till❤️

Stort TACK! Jag är gammal men inte så gammal, du la på 10 år för mycket Dude 😆🤘! Va kul att höra, det gör så att jag blir glad och det känns uppskattande att skriva inlägg och trådar. Det har vi, hoppas våra vägar korsars igen någon gång. Vi får hoppas på det, 10 år är lång tid, men jag ska göra allt för att hänga på KS.

Stort grattis och stort tack för ditt gigantiska bidrag till forumet genom åren.

Sjukt mycket roliga klockor, fantastiska resetrådar och även hemsnickeri vill jag minnas.

Blev själv 10åring här i början av året så har haft äran att följa dig på forumet sedan starten:)

Grattis till 10 år bästa @Affe! hexagon

Alltid uppskattat dina inlägg och trådar, och den goda stämning som du bidrar med till KS! Allt gott! ❤️

Grattis @Affe jag har alltid blivit glad av dina skrifter/bilder och underbara klockor!
Råkade också ”lura” på dig en Aerospace.....eller råkade.....du var nära men jag gav en liten spark och vips klickade du hem skiten snabbt som f*n från Kaplans!. Den var ju för ovanlighetens skull i superskick och superquartz-uppgraderad. Det bär jag med mig som ett kul minne. Kul att man kan hjälpa och följa varandra!🙂 . Det skänker massor av glädje.

Det kunde jag väl aldrig tro att jag varit medlem längre än dig 😂.
Men det var ändå du som hjälpte mig på traven i början. Att få hjälp och stöttning som nykomling med att avgöra skicket, poleringsgrad av olika boetter mm när man ska köpa sig sina första dyrare klockor vad ovärderligt. Tack för hjälpen längs vägen. Kan tänka mig att du hjälp många på traven under åren. Det är ett så himla trevlig forum vi har med många kompetenta och trevliga medlemmar som delar med sig, helt gratis, bara för att man vill och kan. Känner ödmjukt att jag vill ge tillbaka och försöker stötta alla jag kan på hemslöjd mod o fix nu att komma igång med skruvandet då jag på senare år växlar upp som hobbyurmakare. Tack för knuffen i rätt riktning i början @Affe 👍

Senast ändrad:
Stort grattis och stort tack för ditt gigantiska bidrag till forumet genom åren.

Sjukt mycket roliga klockor, fantastiska resetrådar och även hemsnickeri vill jag minnas.

Blev själv 10åring här i början av året så har haft äran att följa dig på forumet sedan starten:)

Stort TACK för dom trevliga orden, och det känns alltid kul att bli uppskattad för att bara vara den man är! Då får jag säga stort GRATTIS i efterskott, 10 År är självklart respekt!

Grattis till 10 år bästa @Affe! hexagon

Alltid uppskattat dina inlägg och trådar, och den goda stämning som du bidrar med till KS! Allt gott! ❤️

Stort TACK! Alltid lika trevligt att få höra att man tillför forumet med god stämning och trevliga trådar! Önskar dig detsamma @McNulty :heart:👊

Grattis @Affe jag har alltid blivit glad av dina skrifter/bilder och underbara klockor!
Råkade också ”lura” på dig en Aerospace.....eller råkade.....du var nära men jag gav en liten spark och vips klickade du hem skiten snabbt som f*n från Kaplans!. Den var ju för ovanlighetens skull i superskick och superquartz-uppgraderad. Det bär jag med mig som ett kul minne. Kul att man kan hjälpa och följa varandra!🙂 . Det skänker massor av glädje.

Stort TACK Mr: Breitling aka Aerospace, det var tack vare din hjälp kompis, jag blev med Aerospace, utan dina kunskaper så hade det inte blivit något köp! Men som jag skrev i min tråd, är så sjukt kul, när våra kunskaper gör att vi kan hjälpa varandra, och hitta rätt i djungeln som finns när det kommer till klockor. Skulle vara ruggigt kul att träffas IRL någon gång.

Du är en sann profil här, @Affe 😊

Klocksnack blir 11 år i år. Galet.

IMG_0953.jpeg

Stort TACK @daviden för dom snälla orden, jag suger åt mig dom som en tvättsvamp 😆! Fantastisk bild, kommer ihåg i början av Klocksnack, kommer inte riktigt ihåg varför man var tvungen att lägga upp bilder via Photobucket, det var krångligare då än vad det är nu i alla fall. Hehe...ja det är sjukt att det är 11 år sedan detta forum startades, känns nästan som det vore igår, ni ska ta åt er äran att ni skapade detta unika forum, det är HATTEN av tycker jag....

Det kunde jag väl aldrig tro att jag varit medlem längre än dig 😂.
Men det var ändå du som hjälpte mig på traven i början. Att få hjälp och stöttning som nykomling med att avgöra skicket, poleringsgrad av olika boetter mm när man ska köpa sig sina första dyrare klockor vad ovärderligt. Tack för hjälpen längs vägen. Kan tänka mig att du hjälp många på traven under åren. Det är ett så himla trevlig forum vi har med många kompetenta och trevliga medlemmar som delar med sig, helt gratis, bara för att man vill och kan. Känner ödmjukt att jag vill ge tillbaka och försöker stötta alla jag kan på hemslöjd mod o fix nu att komma igång med skruvandet då jag på senare år växlar upp som hobbyurmakare. Tack för knuffen i rätt riktning i början @Affe 👍

Stort TACK, Hehe...med hela 6 månader, stort GRATTIS i efterskott Dude! Kommer ihåg, och det är bara kul att vara till hjälp tycker jag, precis som du skriver så är det trevligt om ens kunskap kan hjälpa någon till ett köp av en klocka man kanske har suktat efter. Och härligt att höra hur du stöttat andra genom åren, det är ju precis som det ska vara på ett entusiastforum som Klocksnack!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp